پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
تیم والیبال ایران

حوزه/ اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

ایران بر بام جهان ایستاد

تیم والیبال جوانان ایران با پیروزی برابر تیم مدعی و صاحب عنوان ایتالیا عنوان قهرمانی جهان را در شرایطی به دست آورد که تا آستانه شکست پیش رفت اما به بازی برگشت و جام را بالای سر برد.دیدار فینال رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه امروز یکشنبه بین دو تیم والیبال جوانان و ایتالیا در بحرین برگزار شد که با برتری ۳ بر ۲ ایران همراه شد تا ملی پوشان جوان کشورمان بدون شکست قهرمان جهان شوند.ملی پوشان جوان کشورمان که به بازی برگشته بودند در ست پنجم هم نمایش فوق العاده ای داشتند و توانستند تیم مدعی ایتالیا را با اختلاف شکست دهند و بدون باخت قهرمان این دوره از مسابقات شوند.

منبع: مهر

مرگبارترین نیم سال آمریکا رقم خورد

آمریکا در ۶ ماه گذشته شاهد مرگبارترین نیم سال از سال ۲۰۰۶ بوده که در مجموع ۲۸ تیراندازی دسته جمعی و کشتارگروهی را شامل می‌شود.افرادی که به دست غریبه ها یا توسط عزیزانشان به ضرب گلوله کشته می شوند، قتل عام در شهرهای کوچک یا بزرگ، داخل یا بیرون خانه های خود، در سراسر ایالات متحده منجر به بدترین نقاط عطف شده است، این مرگبارترین ۶ ماه کشتار جمعی حداقل از سال ۲۰۰۶ تاکنون بوده است. براساس این گزارش، از ۱ ژانویه تا ۳۰ ژوئن، این کشور ۲۸ کشتار دسته جمعی را متحمل شده که همه آنها به جز یکی، تیراندازی با اسلحه بوده است، تعداد کشته‌ها تقریباً هر هفته افزایش می‌یابد.

منبع: ایرنا

تونس و اروپا به توافق ضد مهاجرتی رسیدند

منابع خبری یکشنبه شب گزارش دادند، تونس و اتحادیه اروپا توافقنامه‌ای را برای توقف مهاجرت غیرقانونی امضا کردند.قیس سعید رئیس جمهور تونس و اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا توافقنامه «شراکت راهبردی» را امضا کردند که به مبارزه با قاچاقچیان انسان کمک می‌کند. مارک روته نخست وزیر هلند در توئیتی نوشت: شراکت شامل توافق‌هایی برای از کار انداختن کسب‌وکار قاچاقچیان انسان، تقویت کنترل‌های مرزی، بهبود مراحل ثبت نام و بازگشت و همه اقدامات ضروری برای تقویت تلاش‌ها برای توقف مهاجرت غیرقانونی است. پیش تر صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرده بود که ۲۸۹ کودک در نیمه اول سال ۲۰۲۳ هنگام تلاش برای عبور از دریای مدیترانه به سمت اروپا جان خود را از دست دادند.

منبع: ایرنا

پایگاه آمریکا در سوریه شاهد انفجار های مهیب بود

منابع محلی در شرق سوریه از وقوع چندین انفجار مهیب در اطراف پایگاه نظامی غیرقانونی آمریکا واقع در شهر «الشدادی» واقع در جنوب استان الحسکه در شرق سوریه نزدیک مرز با عراق خبر دادند. اگرچه جزئیات بیشتری درباره علت انفجار وجود ندارد، اما روایت‌های دیگر از این انفجار حکایت از یک سانسور شدید خبری می‌دهد. کاربران محلی در شرق سوریه با انتشار پست‌های توییتری شنیده شدن صدای چندین رشته انفجار مهیب در داخل پایگاه‌های آمریکایی را تأیید کردند. همزمان با انتشار گزارش ضد و نقیض از وقوع این انفجارها در پایگاه‌های ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا در شهر الشدادی، منابع غربی مدعی شدند که ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش تحت رهبری آمریکا در حال رزمایش نظامی در داخل پایگاه‌های تحت کنترل خود در حومه شهر الشدادی است. هنوز جزئیاتی از این انفجار مخابره نشده است. حملات به پایگاه‌های غیر قانونی آمریکا در سوریه در ماه‌های اخیر شدت بیشتری یافته است. طی ماه‌های گذشته نیز بارها، فرماندهی مرکزی آمریکا در شرق سوریه اعلام کرد دو راکت به پایگاه نیروهای این کشور در شرق سوریه اصابت کرد که تلفاتی نداشت.

منبع: مهر

مصرف برق به ۷۰ هزار رسید

معاون شرکت توانیر گفت: مصرف برق تا عصر روز یکشنبه به ۷۰ هزار مگاوات رسید که نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات افزایش را نشان می‌دهد.حمیدرضا پیرپیران در یک گفت‌وگوی تلویزیونی با اشاره به روزهای گرم تابستان و افزایش مصرف برق، اظهار داشت: استان‌های خراسان، تهران، اصفهان و خوزستان نسبت به دیگر استان‌ها مصرف بیشتری دارند. وی خاطرنشان کرد: بخش خانگی در این روزها تأثیر بسزایی در مصرف برق دارد و از مردم درخواست داریم که از دور کُند کولرهای آبی استفاده کنند و یا دمای کولر گازی خود را روی ۲۵ درجه قرار دهند. معاون هماهنگی توزیع شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: مصرف برق عصر روز یکشنبه به ۷۰ هزار مگاوات رسیده که نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات افزایش را نشان می‌دهد. وی افزود: مشترکان بخش خانگی اگر مصرف خود را نسبت به سال گذشته کاهش دهند، علاوه بر بهره‌مندی از پاداش برق، هزینه قبض خود را می‌توانند مدیریت کنند؛ زیرا مصارف بالای الگوی مصرف از تخفیف بهره‌مند نمی‌شوند و نرخ آن ضریبی از نرخ تأمین برق خواهد بود.

منبع: مهر

زلزله بستک هرمزگان را لرزاند

شامگاه یکشنبه زلزله‌ای با شدت ۴.۲ ریشتر در عرض جغرافیایی ۲۷.۲ و طول جغرافیایی ۵۴.۴، «بستک» در استان هرمزگان را لرزاند. زمان وقوع این زلزله ساعت ۲۲و ۵۵ دقیقه شامگاه امروز اعلام شده است. عمق وقوع این زمین‌لرزه ۲۸ کیلومتری از سطح زمین بوده است.

منبع: مهر

هواشناسی هشدار سطح زرد برای بوشهر صادر کرد

هشدار دریایی سطح زرد (آگاهی و اقدام در صورت نیاز) توسط اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر صادر شد.در اطلاعیه اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر آمده است: از دوشنبه تا پنجشنبه وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید در ساعات ظهر و بعد از ظهر در استان بوشهر پیش‌بینی می‌شود. وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید (تا ۴۰ و گاهی بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت)، افزایش نسبی ارتفاع موج دریا (۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر) در این اطلاعیه اعلام شده است. افزایش ارتفاع موج خلیج فارس در ساعت ظهر و بعد از ظهر، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی از اثرات این سیستم است. در این اطلاعیه توصیه شده است که نسبت به احتیاط و رعایت موارد ایمنی در ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و همچنین تمهیدات لازم برای پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی اقدام شود.

منبع: مهر

طوفان پرواز آمریکایی ها را لغو کرد

طوفان همراه با رعد و برق در سراسر آمریکا و به خصوص در شمال شرق این کشور روز یکشنبه منجر به لغو بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ پرواز شد و نزدیک به ۷ هزار و ۹۰۰ پرواز نیز به تعویق افتاد.اداره هوانوردی فدرال آمریکا اعلام کرد که فرودگاه‌های سراسر شمال شرق این کشور شاهد بیشترین اختلالات هستند زیرا طوفان‌ همراه با رعد و برق در کل طول روز این منطقه را درنوردیده است. به نوشته ای‌بی‌سی نیوز، بیش از ۵۶ میلیون نفر از ساکنان شمال شرق آمریکا هشدار «احتمال وقوع سیل» دریافت کرده‌اند زیرا یک جریان جوی همراه با بارش شدید باران روز یکشنبه به آهستگی در حال عبور از آسمان این منطقه باعث جاری شدن سیل در بخش‌هایی از ویرجینیا، پنسیلوانیا و نیوجرسی شده است.

منبع: ایرنا

آمریکا جنگنده‌های اف۱۶ را راهی تنگه هرمز کرد

ایالات متحده آمریکا مدعی شد تعدادی از جنگنده‌های اف-۱۶ خود را به بهانه محافظت و ایمنی عبور و مرور کشتی‌ها به تنگه هرمز اعزام خواهد کرد.یک مقام ارشد دفاعی ایالات متحده روز جمعه به وقت محلی گفت که آمریکا در حال تقویت حضور و استفاده از جنگنده‌های خود در اطراف تنگه استراتژیک هرمز برای محافظت از کشتی‌هایی است که در این منطقه عبور و مرور می‌کنند. این مقام دفاعی که نخواست نامش فاش شود و جزئیات عملیات نظامی در منطقه را ارائه کند، مدعی شد که جنگنده‌های اف-۱۶ به کشتی‌هایی که از طریق آبراه حرکت می‌کنند پوشش هوایی داده و دید ارتش را در منطقه افزایش می‌دهد تا یک عامل بازدارنده برای ایران باشد. علاوه بر این، این مقام دفاعی به خبرنگاران گفت که ایالات متحده در حال بررسی تعدادی گزینه نظامی برای مقابله با تجاوزات فزاینده روسیه در آسمان سوریه است که تلاش‌ها برای حمله به یکی از رهبران گروه داعش در آخر هفته گذشته را پیچیده کرد. این مقام از بیان جزئیات گزینه‌ها خودداری کرد، اما گفت که ایالات متحده هیچ سرزمینی را واگذار نخواهد کرد و به پرواز در بخش غربی کشور سوریه برای ماموریت‌های خود ادامه خواهد داد. به ادعای این مقام دفاعی ایالات متحده، فعالیت نظامی روسیه که از ماه مارس افزایش پیدا کرده، ناشی از افزایش همکاری و هماهنگی بین مسکو، تهران و دمشق برای فشار بر آمریکا برای خروج از سوریه است. هفته گذشته دریاسالار اولگ گورینوف رئیس مرکز آشتی روسیه برای سوریه در اظهاراتی که رسانه دولتی سوریه منتشر کرد، گفت: ارتش روسیه و سوریه در حال انجام آموزش‌های مشترک هستند. وی افزود که مسکو نگران پرواز پهپادهای ائتلاف به رهبری آمریکا بر فراز شمال سوریه است و آنها را نقض سیستماتیک پروتکل‌هایی خواند که برای جلوگیری از درگیری بین دو ارتش طراحی شده است.

منبع: ایرنا

رئیسی به تورم خودروهای مونتاژی نه گفت

رئیس جمهور به وزرای اقتصاد و صمت مأموریت داد تا علت افزایش قیمت خودروهای مونتاژی به وسیله شورای رقابت را بررسی و این روند را اصلاح کنند.سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در جلسه عصر امروز یکشنبه هیئت دولت،با بیان اینکه شورای رقابت با چه توجیهی قیمت خودروهای مونتاژی را افزایش داده است؟ معاون اول رئیس جمهور و وزرای اقتصاد و صمت را مامور بررسی و اصلاح این روند کرد. رئیس جمهور گفت: اینکه در سال «رشد تولید و مهار تورم»، یک بخش بدون اخذ مجوزهای لازم کالاها را گران کند، قابل پذیرش نیست و دستگاه ها باید خود را موظف به مقابله با گرانی و تورم بدانند. رئیسی با اشاره به امضای ۲۱ سند و تفاهم‌نامه همکاری در سفر اخیر به قاره آفریقا، پیگیری جدی توافق‌نامه‌ها و مصوبات مربوط به سفرهای خارجی دولت و ارائه گزارش عملکرد برای اطلاع افکار عمومی را مورد تاکید قرار داد.رئیس جمهور در ابتدای این جلسه با اشاره به روزهای پایانی ماه مبارک ذی‌الحجه، مناسبات این ماه را برای افزودن به اندوخته های معنوی مغتنم دانست و همگان را به بهره گیری از این ایام فراخواند.

منبع: شبکه خبر

انتخابات تناسبی برای تهران منتفی شد

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از حذف تناسبی شدن انتخابات تهران در طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس خبر داد. جوکار گفت که نظر کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها فردا در صحن مجلس هم به رأی گذاشته می‌شود. به گفته رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس، «هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام»، الگوی نظام انتخاباتی تناسبی تهران را نپذیرفته است. آقای جوکار این را هم گفت که برای تعیین تکلیف الگوی نظام تناسبی انتخابات، در آینده یک طرح دارای فوریت به صحن مجلس ارائه خواهد شد. سخنگوی شورای نگهبان هم که در نشست امروز کمیسیون شوراهای مجلس حاضر شده بود، ابراز امیدواری کرد که با تصویب اصلاحیه قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، بخشی از قانون انتخابات برای اسفند ماه امسال قابل اجرا باشد.

منبع: شبکه خبر

واردات برنج ممنوع شد

دبیرانجمن تولیدکنندگان و تأمین کنندگان برنج ایران، از ممنوعیت واردات برنج خارجی به بازار کشور از اول مرداد تا آبان خبر داد.دبیرانجمن تولیدکنندگان و تأمین کنندگان برنج ایران گفت : ترخیص برنج خارجی از ابتدای فصل برداشت یعنی اول مرداد تا آبان پایان فصل برداشت این محصول ممنوع است. آقای مسیح کشاورز افزود : بیش از ۵۰ درصد از برنج‌های ایرانی که پارسال برداشت شدندهمچنان درانبارها باقی مانده اند. وی با بیان اینکه سرانه مصرف برنج ایران ، ۳۷ تا ۴۰ کیلوگرم است، اضافه کرد: با توجه به آمار جمعیت و نیاز ۳ میلیون و ۲۰۰ هزارتنی برنج سرانه کشور، باید یک میلیون تن برنج به کشور وارد شود که این میزان سال گذشته ۲ برابر بود. دبیرانجمن تولید کنندگان وتأمین کنندگان برنج ایران تاکید کرد : وزارت جهاد کشاورزی برای ساماندهی عرضه برنج در کشور هم ، وارد کنندگان را ملزم به گرفتن شناسه کالا کرد تا آمار واردات برنج مشخص شده ومحصول بیش از نیاز به کشور وارد نشود. آقای مسیح کشاورز با اشاره به قانون ممنوعیت فصلی واردات برنج، افزود: کشاورزان نگرانی در این باره نداشته باشند.

منبع: شبکه خبر

ترور نماینده مجلس لبنان ناکام ماند

قاسم هاشم نماینده مجلس لبنان و شماری از خبرنگاران که در منطقه موسوم به «خط عقب نشینی» نزدیک مزارع اشغالی شبعا حضور داشتند، هدف حمله نظامیان اشغالگر قرار گرفتند.به هنگام حضور نماینده مجلس لبنان و شماری از ساکنان مناطق شبعا به همراه هیئت رسانه‌ای در منطقه موسوم به «خط عقب نشینی»، نظامیان صهیونیست با حضور گسترده در منطقه، با شلیک گاز اشک آور و بمب صوتی به اعضای این گروه حمله ور شدند و برخی تجهیزات خبرنگاران را به سرقت بردند. قاسم هاشم نماینده مجلس لبنان و شماری از ساکنان منطقه شبعا که رژیم اشغالگر زمین‌های آن‌ها را اشغال کرده است، با حضور در مزرعه «قَفوَه» -یکی از مزارع اشغالی «شبعا» در همسایگی مزرعه «بَسطَره» می‌خواستند آزادسازی مناطق اشغالی را در حضور هیئت رسانه‌ای و خبرنگاران و تصویربرداران خواستار شوند.قاسم هاشم نماینده مجلس لبنان و عضو فراکسیون توسعه و آزادسازی گفت: «این کمترین کاری است که می‌توانیم انجام دهیم. مهم این است که امروز به نقطه رویارویی با دشمن رسیدیم و آن را به چالش کشیدیم. می‌گوییم این حق ماست که وارد خاک خود شویم تا بر هویت لبنانی آن تاکید کنیم.»

منبع: شبکه خبر

خودروهای ایرانی راهی عراق شدند

عراق با ورود خودروهای ایرانی به داخل خاک این کشور در ایام اربعین موافقت کرد. معاون رئیس سازمان حشدالشعبی در دیدار شهردار تهران از موافقت نخست‌وزیر عراق با ورود خودروهای ایرانی به داخل خاک عراق در ایام اربعین خبر داد. ابوفدک افزود: خودروهای ایرانی می‌توانند تا شهر نجف برای ایاب و ذهاب زائران تردد کنند. معاون رئیس سازمان حشدالشعبی هم‌چنین بر ضرورت هماهنگی هرچه بیشتر برای تسهیل خدمت‌رسانی به زوار و شهروندان مشتاق به مشارکت در آیین پیاده روی اربعین تأکید کرد. شهردار تهران هم در این سفر، هماهنگی میان دست‌اندرکاران برگزاری مراسم اربعین را ضروری دانست و افزود: هدف از سفر به عراق انجام هماهنگی‌های لازم و اتخاذ آخرین تصمیمات برای این موضوع دانست. علیرضا زاکانی در بخش دیگری از این دیدار، با ذکر تمهیدات و اقدامات اندیشیده شده در مجموعه شهرداری تهران ویژه راهپیمایی اربعین تأکید کرد: تلاش می‌کنیم این خدمات را برای زائرین در شهرهای مختلف زیارتی ارائه کنیم.

منبع: خبرنگاران جوان

سرپرست یارانه ها منصوب شد

با حکم معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور علی عسگری به سمت سرپرست سازمان هدفمندسازی یارانه ها منصوب شد. داود منظور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور طی حکمی علی عسگری را به عنوان سرپرست سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها منصوب کرد متن این حکم بدین شرح است:

منبع: خبرنگاران جوان

زیان های بزرگ‌ترین اقتصاد آمریکای لاتین پایین آمد

فعالیت خدمات برزیل در ماه مه بیش از حد انتظار افزایش یافت.داده‌های آژانس آمار IBGE برزیل نشان داد که فعالیت خدمات در برزیل در ماه مه بسیار بیشتر از حد انتظار نسبت به ماه قبل رشد کرده است که برخی از زیان‌های آوریل را با وجود سطوح بالای نرخ بهره کشور کاهش می‌دهد. این سازمان اعلام کرد بخش خدمات که حدود ۷۰ درصد از کل فعالیت‌ها در بزرگ‌ترین اقتصاد آمریکای لاتین را تشکیل می‌دهد، در ماه مه ۰.۹ درصد ماهانه افزایش یافت که بسیار بالاتر از پیش‌بینی ۰.۳ درصدی نظرسنجی رویترز است. وینیسیوس موریرا و کاسیانا فرناندز، اقتصاددانان جی پی مورگان اظهار کردند که بخش خدمات عملکرد کلی خوبی دارد و به نظر می‌رسد این بخش به آرامی از سه ماهه اول ضعیف بهبود پیدا می‌کند. بخش خدمات برزیل در سال جاری به تناوب بین اوج و پایین‌ترین سطح خود با افزایش به ۱.۳ درصد در ماه مارس و افت ۳.۴ درصدی در ژانویه تغییر کرده است زیرا نرخ بهره در بالاترین حد خود در ۶ سال گذشته ۱۳.۷۵ درصد باقی مانده است. IBGE افزود که فعالیت خدمات در ماه مه ۴.۷ درصد سالانه افزایش یافته است و اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز، رشد متوسط ۳.۸ درصدی را پیش‌بینی کرده بودند. این آژانس آماری گفت که این بخش اکنون ۱۱.۵ درصد بالاتر از سطح قبل از همه‌گیری است، اگرچه هنوز ۲ درصد کمتر از بالاترین رکورد خود در دسامبر سال گذشته است.

منبع: ایسنا

سود مرکب بانکی ممنوع شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم با اشاره به مصوبات ماده (۱۰) لایحه برنامه هفتم توسعه تأکید کرد: پیرو مصوبه کمیسیون هرگونه اعطای مجوز به بانک‌ها بدون گرفتن وثیقه از آنها ممنوع شد. محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: کمیسیون امروز مواد (۹) و (۱۰) لایحه برنامه هفتم توسعه را مورد بررسی قرار داد.وی با بیان اینکه این مواد درباره عملیات بانکی و همچنین سیاست‌های پولی بود، ادامه داد: کمیسیون در ماده (۹) این لایحه موادی را در خصوص افزایش نظارت بر موسسات بانکی و بازارهای غیرمتشکل مدنظر قرار داد ؛ از جمله مهمترین مباحث در این بخش این بود که شرکت‌ها، موسسات و یا نهادهای مالی تابعه و یا وابسته به بانک‌ها مجاز به خرید سهام و سهامداری و بنگاهداری نخواهند بود و انجام هرگونه عملیات بانکی «واسپاری»، لیزینگ، صرافی و مشارکت در تأسیس و فعالیت نهادهای مالی هم موکول به اخذ مجوز از بانک مرکزی شد. سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه با اشاره به مصوبات ماده (۱۰) لایحه برنامه هفتم توسعه تأکید کرد: کمیسیون در این ماده تاکید کرد که بانک مرکزی به عنوان مرجع اصلی مهار تورم است لذا بانک مرکزی موظف شد تا هر سال و تا پایان فروردین ماه برنامه‌های خود را برای مهار تورم به هیأت وزیران ارائه کرده و این برنامه در جلسه هیأت وزیران به تصویب برسد. زنگنه ادامه داد: همچنین پیرو مصوبه کمیسیون هرگونه اعطای مجوز به بانک‌ها بدون گرفتن وثیقه از آنها ممنوع شد. وی با اشاره به موضوع بازپرداخت بدهی دولت به بانک‌ها بیان کرد: کمیسیون در این بخش دولت را مکلف کرد تا از طریق انتشار اوراقی که در دست بانک‌ها بلوکه شده و در طول ۵ سال نقد می شود، بدهی دولت به بانک‌ها تسویه شود. سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه با اشاره تصویب ماده واحده‌ای در زمینه تسهیلات در کمیسیون تلفیق ادامه داد: کمیسیون در این بخش مصوب کرد که هرگونه «سود مرکب» و« سود بر سود» و یا سود و یا جریمه وجه التزام باطل و ممنوع بوده و علاوه بر استرداد وجه توسط بانک و یا موسسه اعتباری غیربانکی که این عمل را انجام داده، در مواردی که عملاً این موضوع جرم قلمداد می‌شود، دستگاه قضا امکان ورود به مسئله جرم و جرم‌نگاری را خواهد داشت که بنده فکر می‌کنم این اتفاق یک اتفاق بسیار مبارکی بوده که می‌تواند نوید روشنی برای ارتقاء نظام بانکداری اسلامی محسوب شود. وی تأکید کرد: همچنین ما در ماده (۱۰) لایحه برنامه هفتم توسعه مواردی داشتیم که یکی از آن موارد عدالت در توزیع تسهیلات در استان‌ها بود. به واقع یکی از نسبت‌هایی که به واسطه آن میزان توزیع عادلانه تسهیلات در استان‌ها را می سنجیم، نسبت تسهیلات به سپرده‌ها است که متأسفانه این مسئله در برخی از استان‌ها وضعیت خوبی ندارد لذا در این بخش دولت مکلف شد تا در طول برنامه ۲۰ درصد این میزان تسهیلات را بهبود بخشد. همچنین کمیسیون تلفیق، بانک مرکزی را مکلف کرد که تسهیلات خود را با ابزار مختلف به سمت تولید سوق دهد. زنگنه تأکید کرد: با اتمام مواد (۹) و (۱۰) لایحه برنامه هفتم توسعه عملاً کمیسیون مواد مربوطه به بانک و نظام بانکی را به اتمام رساند و از فردا ماده (۱۱) که مربوط به نظام ارزی است را مورد بررسی قرار خواهد داد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha