سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
جلسه ستاد شئون فرهنگی

حوزه/ حجت الاسلام محمدی گفت: یکی از مهم ترین اهداف امام حسین علیه السلام بیداری و هوشیاری امت از دسیسه های دشمنان بود و این مسئله امروز با منابر ممکن است و باید هیئات مذهبی برگزاری منابر را در اولویت های خود قرار دهند.

به گزارش واحد رسانه اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، حجت الاسلام حسین حق وردی‌زاده امروز در جلسه شئون فرهنگی چالدران که با موضوع هماهنگی برنامه های عزاداری ماه محرم که در دفتر امام جمعه چالدران برگزار شد، اظهار داشت: عزاداری محرم باید در جهت معرفت و شعور افزایی باشد و نباید آن را فقط محدود به گریه و سیاه پوشیدن کنیم، هر چند اجر و پاداش گریه بر مصیبت اهل بیت(ع) فراوان است اما باید محرم در جهت بصیرت افزایی باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی چالدران خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین اهداف امام حسین علیه السلام بیداری و هوشیاری امت از دسیسه های دشمنان بود و این مسئله امروز با منابر ممکن است و باید هیئات مذهبی برگزاری منابر را در اولویت های خود قرار دهند و لذا برای ارتقاء کمّی و کیفی و بهره مندی از فیوضات معنوی و حماسی در مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله علیه السلام لازم است منابر و سخنرانی ها رونق داشته باشند.

وی ادامه داد: نظم و رعایت حق الناس از مهم ترین پیام های قیام عاشوراست و دستجات عزاداری نیز باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که سر وقت برنامه ها را شروع کرده و در وقت مقرر تمام کنند و موجب حق الناس نشوند و به اندازه ای نیز عزاداری ها را طول ندهند که نماز صبح فوت شود.

حجت الاسلام حق‌وردی زاده گفت: قیام امام حسین (ع) با عزاداری مبنایی زنده مانده است و لذا نباید عزاداری ها و مداحی ها را از شکل حقیقی و مبنایی خارج کرده و به سمت مطالبی سوق داده شود که موجب وهن اهل بیت(ع) باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha