دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر / نشست تخصصی مبلغین با حضور مدیر حوزه علمیه استان قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: اهل بیت(ع) بهترین پشتوانه برای کشور، مردم و نظام هستند و تنها با اتکا به آنها می‌توان در مسیر پر فرازونشیب عصر کنونی حرکت کرد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی صبح امروز در نشست تخصصی مبلغین و ائمه جماعات استان قزوین که در سالن اجتماعات مجموعه ایثار برگزار شد، ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم، اظهار داشت: با مرور تاریخ انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی می‌توان دریافت که رمز موفقیت و پیروزی در همه عرصه‌ها، اتکال به خداوند و کمک از ائمه اطهار بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی خاطرنشان کرد: اهل بیت(ع) بهترین پشتوانه برای کشور، مردم و نظام هستند و تنها با اتکا به آنها می‌توان در مسیر پر فراز و نشیب عصر کنونی حرکت کرد.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین، تصریح کرد: برگزاری پرشور عزاداری ایام سوگواری، تشریح ابعاد مختلف و فلسفه قیام عاشورا، درس‌ها و عبرت‌ها و آثار و برکات آن برای جذب نوجوانان و جوانان از جمله وظایف خطیری است که باید برای نسل امروز به شایستگی تبیین شود.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: فلسفه قیام امام حسین(ع) برپایی امربه معروف و نهی از منکر بود و ایشان زیر بار ظلم و ستم نرفتند و مرگ را بر پذیرفتن ظلم و ذلت ترجیح دادند.

وی ادامه داد: قیام امام حسین(ع) درس بزرگی برای ملت ایران و تمام مسلمانان جهان است و همان طور که مقام معظم رهبری همواره تأکید می‌کنند، ملت ایران با تأسی از قیام سیدالشهدا(ع) هرگز تسلیم تهدیدهای دشمنان اسلام از جمله آمریکا و اسرائیل نخواهد شد.

وی اظهار کرد: امام حسین(ع) برای مبارزه با فساد موجود در جامعه آن زمان، با قیام خود دست به روشنگری و تبیین زدند و بیعت با یزید را نپذیرفتند و عواقب حرکت در راه یزید را برای مردم بازگو و روشنگری کردند.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی بیان کرد: برگزاری باشکوه عزاداری‌ها نشان دهنده ارادت مردم نسبت به اهل بیت(ع) است که بستر مناسبی برای روشنگری و تبیین موضوعات در مجالس و محافل است.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: امروزه دشمنان اسلام برنامه ریزی و سرمایه گذاری کرده‌اند تا به انقلاب اسلامی ضربه بزنند، بنابراین باید روحانیون برای تبلیغ دین و اندیشه‌های دینی و افشا و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان اسلام تلاش کنند.

اهل بیت(ع) بهترین پشتوانه برای کشور، مردم و نظام هستند

اهل بیت(ع) بهترین پشتوانه برای کشور، مردم و نظام هستند


انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha