یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سیاه پوشی مدرسه علمیه الزهرا س عسلویه در آستانه محرم

حوزه/ ایمان مردم با تبلیغ درست و آگاهانه و دغدغه مندانه حفظ می شود و از این حیث باید تبلیغ را همواره در اولویت فعالیت های حوزویان و همه دین باوران و دین یاوران مدنظرقرار داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، همین چند روز پیش بود که رهبر معظم انقلاب در دیدار طلاب و روحانیون، ضمن ابراز نگرانی هایی بابت بحث تبلیغ، خواستار اهتمام بیشتر حوزویان و مسئولان و مدیران حوزه در این راستا شدند. اینک و همزمان با آغاز ماه محرم حسینی، توجهات بیش از پیش معطوف به اهمیت و ضرورت تبلیغ آموزه های دینی شده، چه آن که به هر حال بر اساس منویات امامین انقلاب، مقدمه حفظ نظام، حفظ ایمان مردم است و از آن جایی که مقدمه واجب خودش نیز واجب است، لذا حفظ ایمان مردم نیز واجب می‌شود.

آنچه مسلم است این که ایمان مردم با تبلیغ درست و آگاهانه و دغدغه مندانه حفظ می شود و از این حیث باید تبلیغ را همواره در اولویت فعالیت های حوزویان و همه دین باوران و دین یاوران مدنظرقرار داد.

بی شک یکی از مهم ترین موسم های تبلیغ دین و معارف قرآن و اهل بیت(ع) ماه محرم و علی الخصوص دهه اول این ماه است که در پرتوی برگزاری محافل و مجالس عزای آل الله، بستری مهیاست که عامه مردم و از جمله نسل جوان در معرض دریافت معارف و آموزه های ناب اسلامی و شیعی قرار گیرند و از برکات بی پایان این سفره ی پرمتنعم که به نام و یاد حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در عالم گسترده شده، بیش از پیش بهره مند گردند.

از منظری دیگر باید تبلیغ را هم راستا با جهاد تبیین توصیف نمود، منتهای مراتب باید این نکته کلیدی را در نظر گرفت که در جایگاه و مرتبه فعالیت جهادی می بایست امور تبلیغی و فعالیت های تبیینی با لحاظ همین روحیه صورت بگیرد و الا نگاه صرف سازمانی و نهادی ما را در این زمینه به سرمنزل مقصود رهنمون نمی کند.

نکته مهم دیگر این که با توجه به شدت حملات تخریبی علیه نظام و به خصوص اعتقادات مردم باید گفت که جهاد تبیین به معنای نشان دادن نقاط قوت عملکرد نظام و رفع شبهات باطل در مورد نظام است و به تعبیر رسای حجت الاسلام استاد رفیعی، جهاد تبیین یعنی بیان کارهای انجام شده، هدایت و ارشاد مردم و استفاده از قدرت سحرآمیز زبان. بر این اساس باید تأکید کرد که جهاد تبیین مربوط به همه است به ویژه طلاب و روحانیونی که در سنگر تبلیغ، جانانه وسط میدان ایستاده و از باورها و اعتقادات دینی جامعه دفاع می کنند.

به هر صورت آن چه مهم است این که بدانیم در جنگ ترکیبی امروز، یکی از مهم ترین شاخصه ها و مؤلفه ها ناظر به موفقیت در عرصه تبلیغ است و این که در این باره به جای رفتارهای شعاری و واکنش های کلیشه ای، هوشمندانه و با برنامه عمل کنیم.

سیدمحمدمهدی موسوی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha