دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
خیاط

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان به مبلغان توصیه کرد تا تبیین دقیق و واقع بینانه حادثه عاشورا، تقویت باورهای دینی جوانان، بیان همراه با استدلال واقعه و آگاه سازی مردم نسبت به جنگ های ترکیبی دشمن را مدنظر داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین علی خیاط در پیامی به مناسبت ایام عزاداری و سوگواری محرم و آغاز فعالیت های تبلیغی مبلغان در این ماه، در پیامی توصیه کرده است که تبیین دقیق و واقع بینانه حادثه عاشورا، تقویت باورهای دین جوانان، توجه به استدلال و برهان در کنار دقت در بیان عاطفی این قیام عظیم و نیز آگاه سازی مردم نسبت به ترفندها و جنگ های ترکیبی دشمن، مدنظر باشد.

متن پیام مدیر حوزه علمیه خراسان به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
الذین یبلّغون رسالات الله و یخشونه و لایخشون احدا الّا الله و کفی بالله حسیبا(الاحزاب ۳۹)
السَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ وَ عَلی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلی اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلی اَصْحابِ الْحُسَیْنِ صلوات الله علیهم اجمعین

قیام ابی‌عبدالله الحسین(ع) جزء شعائر الهی است و گذشت زمان وشناخت و تحلیل عمیق و گسترده آن، اثبات نموده است نقش این حماسه عظیم در تثبیت دین و بقای اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله وسلم بی‌نظیر است. از سویی نقش روحانیت شیعه در احیای شعائر الهی از جمله عاشورا و پیام های روشنگر و عبرتهای آموزنده این حماسه خونین بر آگاهان و ارادتمندان به ساحت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) پوشیده نیست.

اینجانب ضمن ارج نهادن به مجاهدت عظیم مبلغان در تعظیم شعائر و تبلیغ معارف اسلامی، توصیه‌هایی را به محضرتان عرض می کنم:

۱. تبیین دقیق و واقع بینانه از حادثه بزرگ عاشورا، تقویت باورهای دینی و الگو گیری از سیره علمی و عملی ائمه معصومین صلوات الله علیهم از بایسته های راهبردی و حیات بخش مراسم عاشورایی و سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) است.

۲. توجه به ارزش های دینی در جامعه و تقویت باور های دینی جوانان از نیازهایی است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد؛ شایسته است مبلغین محترم با معرفی و ارائه الگوهای مطلوب به جوانان، به معرفی و تبیین صحیح دین و کارکرد های احکام و معارف نورانی اسلام بر سایر مکاتب و اندیشه های غیر اسلامی، به تقویت دین داری در جوانان بپردازند.

۳. حادثه عظیم عاشورا علاوه بر پشتوانه مستحکم استدلال و برهان، از ظرفیت کم نظیر عاطفه، عشق و محبت برخوردار است؛ تشریح حادثه در فضای عاطفی و عشق و محبت بهتر می‌تواند حقایق را برملا نماید؛ لذا ضمن پرهیز از داستان های بی پایه و اساس، از بیان استدلال های منطقی و محکم آنهم از لسان محکم و شور آفرین مرثیه خوانی غفلت نشود.

۴. از آنجا که انقلاب اسلامی ایران هویتی عاشورایی دارد و از سویی دشمنان نظام اسلامی اهمیت محرم و صفر و مجالس حسینی در بقای اسلام را دریافته‌اند، مبلغان بیش از هر زمان دیگر می بایست مردم عزیز را از ترفندهای دشمن و جنگهای پیچیده و ترکیبی دشمنان آگاه کنند و با تبیین جهادی، روح ایمان و امید را در دل های مخاطبین به خصوص جوانان زنده نمایند.

امید است در ظل توجهات حضرت ولیعصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) با نیتی خالص، عزمی استوار و تلاشی جهادی، مأموریت تبلیغی خود را مطابق با منویات رهبری معظم انقلاب و اسلام عزیز به انجام رسانید.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

علی خیاط
مدیر حوزه علمیه خراسان
محرم الحرام ۱۴۴۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha