سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
لوگو

حوزه / مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران با تسلیت فرارسیدن ماه محرم، بر لزوم بهره‌مندی از فرصت ناب تبلیغ در این ایام تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین کبیریان مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران، در پیامی با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، بر لزوم بهره‌مندی از فرصت ناب تبلیغ در این ایام تأکید کرد.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و احترام، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، محرم ماه تجدید حیات اسلام و دهه عاشورا، فصل ریزش رحمت بیکران الهی و هنگامه‌ شناخت معرفت و عترت نبوی است.

ایمان و اخلاق و ارزش‌ها در سایه فرهنگ عاشورایی تقویت می‌شود و کفر، نفاق، ظلم و گناه به شدّت تضعیف می‌گردد، نام پیشوای شهیدان، مشعلی است که راه را روشن می‌سازد و شرک و ظلم و نفاق از آن می‌گریزد.

مبلغان حوزه‌های علمیه خواهران، از فرصت تبلیغ در ماه محرم بهره می‌گیرند و فعالیت‌های تبلیغی، آموزشی و تربیتی خویش را در شهرها و روستاها و در همه مراکز تجمّع مسلمین، آغاز می‌کنند.

فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) در دیدار اخیر طلاب و روحانیون، مسئولیت همه‌ مبلغان را سنگین‌تر می‌کند و لازم است بیانات معظم له در فرصت‌های ناب تبلیغی محرم و صفر، سرلوحه همه مبلغان باشد.

لازم است مبلغان معزز در مجالس ماه محرم و صفر در زمینه عقاید، اخلاق، تاریخ اسلام، احکام شرعی، آداب معاشرت اسلامی و مسائل سیاسی مورد نیاز، روشنگری ‌نمایند، نقش این مجالس در تقویت دینداری، شبهه‌زدایی، امیدبخشی و آگاهی آفرینی و تحکیم عدالت و اخلاق و تجدید حیات دینی جامعه و در یک سخن، در اقامه معروف‌ها و کاهش منکرات، قابل انکار نیست.

هدف اصلی در همه این تلاش‌ها، ایجاد رابطه بین خدا و بندگان او و تقویت و تحکیم این ارتباط است، شیاطین درونی و بیرونی همیشه می‌کوشند، بندگان خدا را از پیمودن مسیر تکامل و تقرب به آستان قدس ربوبی باز دارند و لذا حوزه‌های علمیه و مبلغان وظیفه دارند در فرصت‌های مناسب مثل ماه محرم و صفر، به یاری بندگان خدا برخیزند و آب زلال قرآن و حدیث را به تشنگان جامعه بشری برسانند.

برای موفقیت در این مسیر، قصد قربت و انگیزه معنوی، تواضع و فروتنی، دانشوری و هنرمندی، مخاطب شناسی و روحیه‌ جهادی، دشمن شناسی و جهاد تبیین، برنامه‌ریزی و تلاش و تکاپوی بیشتر، ضامن اثرگذاری عمیق‌تر شما مبلغان گرامی است.

امید است با تأسی از سالار شهیدان در تبلیغ دین خدا، موفق و منصور باشید.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha