دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سردار مجید سوری

حوزه/ دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج گفت: به جای اردوهای خیالی که در کشورهایی با هیچ سابقه تاریخی برای جوانان و نوجوانان در دنیا ساخته می‌شود، باید اسطوره‌های دفاع مقدس ایران اسلامی به عنوان الگوهای واقعی و پرافتخار به نسل جوان و نوجوان معرفی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، سردار مجید سوری شب گذشته در همایش تجلیل از دست اندرکاران اردوهای راهیان در بوشهر، جایگاه این استان در عرصه راهیان نور را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: بوشهر در عرصه راهیان نور از استان‌های پیشتاز معرفی شده است.

سردار مجید سوری افزود: به جای اردوهای خیالی که در کشورهایی با هیچ سابقه تاریخی برای جوانان و نوجوانان در دنیا ساخته می‌شود، باید اسطوره‌های دفاع مقدس ایران اسلامی به عنوان الگوهای واقعی و پرافتخار به نسل جوان و نوجوان معرفی شود.

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور بسیج سپاه پاسداران، اضافه کرد: با ایجاد کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی سعی شده از این ظرفیت مهم، حداقل برخورداری از دفاع مقدس شود.

اسطوره‌های دوران دفاع مقدس به نسل جوان معرفی شوند

احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر نیز دفاع مقدس را برگرفته از فرهنگ تاسوعا و عاشورا حسینی و تحت تأثیر آن دانست و اظهار کرد: دفاع از اسلام سبب گشایش کارها و پیروزی و موفقیت در جنگ تحمیلی ۸ ساله شد.

وی اضافه کرد: در جنگ تحمیلی، دشمن برای سرنگونی انقلاب اسلامی به سرزمین ایران اسلامی تجاوز می‌کند، اما تمام ملت ایران به فرمان امام راحل در دفاع مقدس مشارکت و ایفای نقش می‌کنند.

وی اضافه کرد: در عملیات‌های ۸ سال دفاع مقدس، ملت ایران جگرگوشه‌های خود را راهی جبهه کردند و خانواده‌ها از جبهه و جنگ پشتیبانی و حمایت کردند.

علی موحدی مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز راهیان نور را مصداق عملی جهاد تبیین دانست و گفت: جهاد تبیین یعنی اینکه نباید اجازه داد جای جلاد و شهید عوض شود.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ جهاد و شهادت در کاروان راهیان نور تبیین شده و آشنایی جوانان و نوجوانان با رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس ضروری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha