سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
photo_2023-07-19_11-40-27.jpg

حوزه / معاون فرهنگی مدرسه علمیه ولی عصر(عج) گرمی گفت: طلاب و روحانیون به عنوان پرچم‌داران دین اسلام باید با مطالعه عمیق منابع اصیل، به شبهه‌های قیام سالار شهیدان پاسخ دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، سمیه یوسفی معاون فرهنگی مدرسه علمیه ولی عصر(عج) گرمی در آیین عزاداری دهه اول محرم که عصر امروز در این واحد حوزوی برگزار شد، با اشاره به فضائل سوگواری بر مصائب سیدالشهدا(ع)، اظهار داشت: گریه بر امام حسین(ع) تجدید عهد و پیمان با آن حضرت است، چرا که انسان زمانی برای یک موضوعی گریه می‌کند که به خوبی آن را در ذهن خود پرورانده و با آن ارتباط عاطفی و معنوی برقرار کند.

وی افزود: به برکت یادآوری مصائب امام حسین(ع)، احساس محبت و دوستی نسبت به ایشان و احساس نفرت از دشمنان حضرت، در قلب انسان احیا و بازسازی می‌شود.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه ولی عصر(عج) گرمی بیان کرد: سیدالشهدا(ع) شخصیتی مقدس است و گریه بر ایشان موجب نورانیت قلب انسان شده و گرایش به خوب زیستن در انسان را تقویت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه انسان بی‌اختیار برای نزدیک‌ شدن و یکی‌ شدن به آن شخصیت قدسی گام بر می‌دارد، خاطرنشان کرد: با استناد به کلام شهید مطهری(ره)، راز بقای نام و پیام امام حسین(ع)، منطقی‌بودن نهضت سیدالشهدا(ع) است.

استاد حوزه علمیه خواهران اردبیل اظهار کرد: گریه بر اباعبدالله‌الحسین(ع) موجب عمق بخشی نهضت آن حضرت بر جان انسان‌ها می‌شود، بنابراین لازم است در حفظ این نهضت عظیم تلاش کنیم.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران گرمی، تصریح کرد: طلاب و روحانیون به عنوان پرچم‌داران دین اسلام با مطالعه عمیق منابع اصیل، به شبهه‌های قیام سالار شهیدان پاسخ دهند.

طلاب با مطالعه عمیق، به شبهه‌های قیام سیدالشهدا(ع) پاسخ دهند

طلاب با مطالعه عمیق، به شبهه‌های قیام سیدالشهدا(ع) پاسخ دهند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha