شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله محمود عبداللهی

حوزه/ عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به صف آرایی جبهه باطل در مقابل اسلام، تصریح کرد: میدانی که امام حسین -علیه السلام- در آن مبارزه کردند، هنوز هم پابرجاست. اکنون نیز یزیدیان زمان با قوت و قدرت به جنگ اسلام آمده‌اند. ما باید ببینیم چقدر توانسته‌ایم وظایف خود را انجام دهیم؟ باید پیوسته اعمال خود را مورد محاسبه و مراقبه قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله محمود عبداللهی، صبح امروز، در مراسمی که به مناسبت روز دوم محرم در محل جامعه مدرسین برگزار شد، جلسات عزاداری را فرصتی برای رشد و تعالی معنوی عنوان کرد و ابراز داشت: جلسات عزاداری غنیمت و سرمایه‌ای برای رشد و تعالی است؛ چرا که یاد اهل بیت -علیهم السلام- ذکر الله است و می‌تواند توشه‌ای باشد برای رسیدن به خدا باشد.

وی با اشاره به صف آرایی جبهه باطل در مقابل اسلام، تصریح کرد: میدانی که امام حسین -علیه السلام- در آن مبارزه کردند، هنوز هم پابرجاست. اکنون نیز یزیدیان زمان با قوت و قدرت به جنگ اسلام آمده‌اند. ما باید ببینیم چقدر توانسته‌ایم وظایف خود را انجام دهیم؟ باید پیوسته اعمال خود را مورد محاسبه و مراقبه قراردهیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری به تبیین مسئله زیارت پرداخت و اظهار داشت: زیارت یعنی دیدار و رکن اصلی دیدار، حیات کسی است که او را زیارت می‌کنیم. در اذن دخول مشاهد مشرفه داریم که «یَسْمَعُونَ کَلامِی، وَ یَرُدُّونَ سَلامِی، وَ أَنَّکَ حَجَبْتَ عَنْ سَمْعِی کَلامَهُمْ، وَ فَتَحْتَ بَابَ فَهْمِی بِلَذِیذِ مُنَاجَاتِهِم.» یعنی شهادت می‌دهیم که اهل بیت -علیهم السلام- کلام ما را می‌شنوند و پاسخ ما را می‌دهند؛ لکن ما کلام ایشان را نمی‌شنویم.

وی ادامه داد: در زیارت، فاصله مکانی مطرح نیست؛ چرا که این حیات، حیات معنوی است؛ بنابراین فاصله مکانی در اصل ارتباط هیچ تفاوتی ایجاد نمی‌کند إلا اینکه محل قبور ائمه -علیهم السلام- مکان‌های مقدسی هستند.

عضو جامعه مدرسین توجه را از ارکان اساسی زیارت عنوان کرد و ابراز داشت: در زیارت اگر توجه وجود نداشته باشد و دل همراه نباشد، اساساً دیداری محقق نمی‌شود. در نماز هم همین‌گونه است. امام علی -علیه السلام- می‌فرماید «لا یَقبَلُ اللّه ُ دُعاءَ قَلبٍ لاهٍ» یعنی خداوند دعای غافل را نمی‌پذیرد.

وی نظام جمهوری اسلامی را مرهون خون شهداء معرفی کرد و بیان داشت: شهدای ما در مناطق عملیاتی، زیارت عاشوراء را با توجه می‌خواندند و در نتیجه همین توجه، جان می‌گرفتند و منقلب می‌شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha