چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
غذا

حوزه/ طرح اطعام و احسان حسینی با راه اندازی ۷۲ آشپزخانه و پخت ۶۵۰ هزار غذای گرم در استان بوشهر آغاز شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، عباس روشن مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از آغاز طرح اطعام و احسان حسینی همزمان با ماه محرم خبر داد و گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) برای ترویج فرهنگ عاشورایی و محرم در ابعاد گوناگون برنامه‌های مختلفی تدوین کرده است.

وی اجرای طرح اطعام و احسان حسینی در ماه محرم و صفر را یکی از برنامه‌های کمیته امداد اعلام کرد و افزود: این طرح با هدف کمک و ارتقا وضعیت معیشت نیازمندان اجرا شده و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر از همکاری گروه‌های جهادی، مراکز نیکوکاری، ائمه جمعه و جماعت، حسینیه‌ها، هیئت‌های مذهبی، موکب‌داران و خیران در اجرا طرح اطعام و احسان حسینی خبر داد.

روشن راه‌اندازی 72 آشپزخانه در فرایند طرح اطعام و احسان حسینی با محوریت مراکز نیکوکاری در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در ایام ماه محرم و صفر بیش از ۶۵۰ هزار پرس غذای گرم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی طبخ و بین نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد و دیگر نیازمندان استان توزیع شود.

وی با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، بهره جستن از فضیلت‌های این ماه و فرهنگ حسینی را مایه اقتدار دانست و اظهار داشت: بیان کرد: همچنین پیش‌بینی می‌شود در قالب طرح اطعام و احسان حسینی ۸ هزار بسته سبد کالا به ارزش هر بسته 500 هزار تومان در بین خانواده‌های نیازمند استان توزیع شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر از اجرا ی طرح اکرام ایتام و محسنین خبر داد و تصریح کرد: قرار است ماه محرم و صفر ۳ هزار نفر حامی برای فرزندان یتیم و محسنین استان بوشهر جذب شود.

روشن ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری را از جمله اهداف برجسته طرح اطعام و احسان حسینی دانست و خاطر نشان کرد: کمیته امداد می‌کوشد تا با متنعم ساختن سفره نیازمندان در مکان های عزای سیدالشهدا(ع)، بین فرهنگ عاشورا و عواطف خانوارهای محرومان پیوند ایجاد کند.

وی شیوه پرداخت کمک‌های مالی را برشمرد و گفت: مجموع کمک‌های نقدی و غیر نقدی جمع‌آوری شده در سال گذشته حدود ۴۰ میلیارد تومان بوده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha