دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عزاداری شب دوم محرم در هیئت فدائیان حسین(ع) اصفهان

وزه / مسئول نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی گفت: یک عقبه تربیتی در بین اهل بیت(ع) وجود دارد که همه را یکدست هماهنگ کرده و از عبادت، مبارزه، خدمت فرهنگی و جهاد همه با یکدیگر هستند و این بهترین الگوی خانواده داری است که همه همدل و همراه باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان، حجت الاسلام حمید رضا مهدوی ارفع شب گذشته در مراسم سوگواری محرم هیئت فدائیان حسین(ع) اصفهان، با اشاره به منش و روش زندگی خانوادگی سیدالشهدا(ع)، اظهار داشت: برخی اوقات توجه نسبت به واقعه عاشورا، ما را از دو امر غافل می‌کند، یکی در این باب اینکه شخصیتی مانند امام حسین(ع) در چه فرایندی خود ساخته شده و توانسته است چنین حماسه بی نظیری را رقم بزند و ثانیا آیا آن شخص ابعاد وجودی دیگری نیز داشت؟

وی با بیان اینکه پاسخ این دو سوال برای دوستان سیدالشهدا(ع) روشن است، گفت: مشخص است که امام حسین(ع) محصول یک مکتب تربیتی است که لحظه به لحظه به گونه‌ای رشد کرده و ساخته شده که بتواند چنین بار سنگینی را از طرف خداوند متعال تحمل کند و ثانیا معلوم می‌شود چنین انسانی جامع الاطراف است و لذا می‌شود از تمام جوانب و ابعاد شخصیتی و زندگی این شخصیت درس‌های زیادی آموخت.

وی افزود: امام حسین(ع) در بین تمامی شخصیت‌های تاریخ جزء غیرت الله ترین‌ها شخصیت‌ها می‌باشد، لذا می‌خواهیم دریابیم حضرت در حوزه خانه و خانواده چه سبک زندگی و منشی داشته است.

مسئول نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی، با اشاره به حضور تمام خانواده امام حسین(ع) در سخت‌ترین صحنه تاریخ، تصریح کرد: قرآن کریم غالب انبیایی را که معرفی کرده از خانواده آنها نیز سخن گفته و در مورد پیامبر اکرم(ص)، اهل بیت(ع) را در روز مباهله به عنوان عالی‌ترین مجموعه خانوادگی بی‌نظیر معرفی می‌کند.

وی با طرح سوالی در خصوص علت نام بردن قرآن کریم از خانواده انبیایی همچون، نوح، ابراهیم، موسی و عیسی(علیهم السلام)، اظهار کرد: برای فردی که می‌خواهد قرآن را به درستی بفهمد این سوال مطرح می‌شود که اگر ما با پیامبران کار داریم، چرا خداوند آنها را با خانواده‌های خود مطرح نموده است؟

وی اضافه کرد: هرگاه خانواده هر پیامبری با آن پیامبر هم فکرتر و هم آرمان بودند، کار دین و شریعت آن پیامبر بسیار بهتر ترویج یافت و تثبیت شد و در این بین خداوند بارها خانواده پیامبر اکرم(ص) را به رخ عالم کشیده که امتداد رسالت پیامبر تنها در همین خانواده به عنوان جانشینان اصلی پیامبر شکل می‌گیرد.

حجت الاسلام مهدوی ارفع با اشاره به اوج هماهنگی و همراهی همه اعضای خانواده و اهل بیت رسول خدا(ص) با یکدیگر، خاطرنشان کرد: اوج این همراهی آنجا است که آن قدر این خانواده با یکدیگر هماهنگ می‌باشند که زمانی که سه روز روزه می‌گیرند هر سه روز خداوند نیازمندی را درب خانه آنها می‌فرستد، اما در آن خانه بحثی نمی‌شود و بدون معطلی غذایی را که خود به آن احتیاج دارند به نیازمندان می‌دهند و برای این کار اجر و مزدی نمی‌خواهند.

مسئول نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی، رفتار ناهماهنگ و عدم همدلی برخی از اعضای خانواده‌ها با یکدیگر در انجام امور را در تقابل با سیره خانواده نبوی و اهل بیت(ع) دانست و گفت: در مقابل در برخی از خانواده‌ها مرد می‌خواهد به نیازمندان کمک نماید، اما زن جلوی این کار را می‌گیرد و یا بلعکس و یا زن و مرد می‌خواهند کار خیر کنند و فرزندان اجازه این کار را به آنها نمی‌دهند.

وی رفتار و سیره اهل بیت(ع) را حاصل یک نوع بینش و نگرش بسیار حرفه‌ای به همه مسائل بنیادین عنوان کرد و خاطرنشان کرد: اوج این همراهی خانواده را در کربلا می‌بینیم، همچنان که شهدای کربلا در عصر عاشورا اکثریت خانواده امام می‌باشند، یعنی یک جهاد خانوادگی شکل گرفته، به این معنا که اگر اسلام نیاز به خون دارد همه پای کار می‌آیند.

وی یادآور شد: یک عقبه تربیتی در این خانواده وجود دارد که همه را یکدست هماهنگ کرده و از عبادت، مبارزه، خدمت فرهنگی و جهاد همه با یکدیگر هستند و این بهترین الگوی خانواده داری است که همه همدل و همراه باشند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha