چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
امام جمعه نایین

امام جمعه نایین با بیان‌ اینکه امر به معروف و نهی از منکر از مسائل درجه اول اسلام و کشور است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر مانند نماز یادگرفتنی است و این یادگیری برهمگان واجب است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام محمد مطهرخو امام جمعه نایین در نماز جمعه این هفته با اشاره به هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید که اگر دین خدا را یاری کردید، خدا نیز شما را یاری می‌کند و نتیجه آن، ثبات قدم، عنایت مقاومت و صبر در راه خدا است که ثبات قدم همان خواسته ما در سجده زیارت عاشورا است.

وی با بیان اینکه اصحاب امام حسین(ع) در قبال اینکه ثبات قدم از خداوند خواستند، جان خود را در راه دین خدا قرار دادند، گفت: خداوند قطعا کسی که دین او را یاری کند، یاری می‌دهد و او در یاری ما قادر و توانا است و در این وعده نصرت الهی، چهار شرط قرار داده شده است و به شرط نصرت خداوند، نصرت خواهید گرفت.

حجت الاسلام مطهرخو اضافه کرد: اقامه نماز، پرداخت زکات، امر به معروف و نهی از منکر این چهار شرط است. در مسائل فردی مهمترین موردی که امیرالمؤمنین (علیه السلام) به آن سفارش کرده، رعایت تقوا است اما در مسائل اجتماعی شاید هیچ خطابی به مردم شدید تر از خطاب امر به معروف و نهی از منکر نباشد.

امام جمعه نایین با بیان اینکه در کلام امام علی (علیه السلام) امر به معروف و نهی از منکر از جهاد بالاتر است، گفت: در کلام نورانی اهل بیت (علیهم السلام) مضامین بلندی برای امر به معروف و نهی از منکر فرمایش شده است و این دو، راه پیامبران، روش صالحان، بزرگ کننده پاداش دنیوی، سامان دهنده امور، برپا دارنده واجبات الهی، حلال کننده درآمد، آبادگر زمین، تغییر دهنده بدکاران و گناهکاران، ناکار کننده منافقان و دیگر تعابیر بلند و مهم خطاب شده است.

وی افزود: نخستین فایده امر به معروف و نهی از منکر این است که خیر، به خوبی بماند و منکر نیز به بدی بماند و این مهم برعکس نگردد و همچنان گناه در چشم جامعه، گناه باقی بماند و این اثر امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت الاسلام مطهرخو ادامه داد: محیط جامعه باید به گونه ای باشد که اگر در جامعه فسادی رخ داد، خود جامعه این فساد را از بین ببرد و مردم‌ و جامعه با جاری سازی خوبی ها این قطره گناه را از بین ببرند چرا که اگر گناه در جامعه منتشر شد، عواقب خطرناکی دارد.

امام جمعه نایین با بیان‌ اینکه امر به معروف و نهی از منکر مانند نماز یادگرفتنی است و این یادگیری برهمگان در جامعه واجب است، تاکید کرد: باید به خوبی ها توجه شود و محاسن شخص مقابل را ببینیم و بدی ها را با روی خوش تذکر دهیم.

وی ادامه داد: در مبحث امر به معروف و نهی از منکر با آدم های صالح، فاسد و قشر سوم، انسان های مفسد رو به رو می‌شویم که برای قشر سوم، شیوه پدرانه و محبت آمیز کافی نیست و باید با این افراد مطابق قانون و به محکم برخورد شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha