شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1099789
۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
حجت الاسلام دبیری فرد

حوزه/ رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: در مکتب تشیع هیچ سؤالی بی پاسخ نیست اما تبلیغ صرفاً پاسخگویی به شبهه نیست بلکه باید موضع تهاجمی نسبت به مبانی طرف مقابل داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام محمد دبیری فرد رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان در افتتاحیه دوره مرزبانی از مکتب اهل بیت علیهم السلام که در دهه محرم با حضور ملایه های محلی فعال اهواز در حال برگزاری است، به حدیثی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله اشاره کرد و گفت: پیامبر اسلام فرمودند: امت موسی پس از او به هفتاد و یک فرقه و امت عیسی پس از وی به هفتاد و دو فرقه تقسیم شدند، و پس از من امتم به هفتاد و سه فرقه تقسیم خواهد شد که تنها یک فرقه اهل نجات خواهد بود، چنانکه از فرقه‌های هر یک از دو امت موسی و عیسی نیز تنها یک فرقه اهل نجات بود.

وی به اهمیت پرسش گری اشاره کرد و بیان داشت: آقا امیر المومنین علیه السلام فرمودند: سَل عن ما لا بد لک من علمه و لا تُعذر فی جهله سوال کن آنچه را که باید بدانی و در ندانستنش معذور نیستی.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان در خصوص اهمیت پاسخ به شبهات خاطرنشان کرد: امام خمینی در پاسخ به شبهه های حکمی زاده در کتاب اسرار هزار رساله, کتاب ارزشمند کشف الاسرار را نوشت و برای این کار دو ماه همه فعالیتهای علمی و فقهی خود را تعطیل کرد.

حجت الاسلام دبیری فرد با اشاره به آیه «لَمْ یَکُنِ الَّذِینَ کَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْکِتَابِ وَالْمُشْرِکِینَ مُنْفَکِّینَ حَتَّیٰ تَأْتِیَهُمُ الْبَیِّنَةُ» بیان داشت: خدا به ما چنین گفته است که برای اهل کتاب و مشرکین لازم است بینه و دلیل و استدلال روشن بیاوریم.

وی تأکید کرد: در مکتب تشیع هیچ سؤالی بی پاسخ نیست، اما تبلیغ صرفاً پاسخگویی به شبهه نیست بلکه باید موضع تهاجمی نسبت به مبانی طرف مقابل داشته باشیم که مقام معظم رهبری در دیدار با مبلغان بر آن تاکید فرمودند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان در پایان بیان کرد: قشر جوان و نوجوان صاحب فردای کشور است و باید با تبلیغ خود ایمانشان را محکم و ذهنشان را خالی از شبهه کنیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha