سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ استاد حوزه خواهران گفت: اگر معرفت باشد، حضور و غیبت امام از این جهت که مطیع دستورات ایشان هستیم تفاوتی ندارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه در مازندران، حکیمه عبائی صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت نرجس(سلام الله علیها) ساری با تسلیت ایام سوگواری امام حسین(علیه السلام)، با اشاره به روایت "مَنْ ماتَ وَ لَمْ یعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیة" بیان کرد: هر زمانی، امامی دارد که "لولا الحجه لساخت الارض باهلها"- می باشد و اگر حجت خدا نباشد، زمین اهلش را در خود فرو می‌برد.

وی ادامه داد: شناخت و معرفت به وجود امام، تنها شناخت ظاهری نام و کنیه ایشان نیست، بلکه شناخت و معرفتی است که نتیجه ی وجود و عدمش زندگی سعادتمندانه یا مرگ جاهلانه است.

عبائی تصریح کرد: پیامبر(صلی الله علیه و آله) در غدیر معرف ولایت و اولین مبلغ و مدافع آن، حضرت زهرا (سلام الله علیها) بودند، که نتیجه بی توجهی به آن، خانه نشینی ۲۵ ساله امیرالمومنین و شهادت فرزندان ایشان است و نتیجه عدم معرفت به امام، واقعه عاشورا می‌باشد.

استاد حوزه خواهران اظهار کرد: کوفیان با عدم معرفت به امام زمان خود و در ظاهر برای ترس از جان خود یا برای رسیدن به منافع دنیا از حمایت حضرت دست برداشتند؛ آن‌ها که به ظاهر متشرع بودند ولی معرفت امام نداشتند و ضعف در پذیرش ولایت داشتند؛ در حقیقت آنجایی که لازم بود پای کار امام زمان خود نایستادند.

مدرّس حوزه خواهران ادامه داد: بدانیم ولایت فقط دوست داشتن نیست؛ ولی فرمانده با محبت است و ولایت، اطاعت بی چون و چرا از این فرماندهی است.

عبائی با اشاره به آیه ۵۵ سوره مائده گفت: شناخت و معرفت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) وظیفه هر مسلمانی است تا نتیجه این معرفت اطاعت باشد که شامل روایت پیامبر(ص) درباره مرگ جاهلانه نباشیم؛ اگر این معرفت باشد حضور و غیبت امام از این جهت که مطیع دستورات ایشان هستیم تفاوتی ندارد.

مدرس حوزه خواهران در پایان خاطرنشان کرد: امروز با زمان حضور امیرالمومنین(علیه السلام) تفاوتی ندارد، انسان مومن همواره خود را تحت ولایت امام می‌داند و به وظایف خویش عامل است و منتظر امر فرج می‌ماند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha