یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
احلی من العسل نهاوند

حوزه / امام جمعه نهاوند گفت: حضرت قاسم(ع) الگویی بزرگی برای نوجوانان مسلمان است و لذا نوجوانان باید از ایشان، درس ایستادگی، ولایت پذیری و ایثار را بیاموزند و در زندگی خود آن را پیاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، دسته عزاداری سوگواره «احلی من العسل» در شهرستان نهاوند ظهر امروز با حضور دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی با حرکت از مدرسه علمیه امام خمینی(ره) نهاوند به سمت آستان امام زادگان محمد و علی(ع) برگزار شد.

در این مراسم که با حضور پرشور دانش‌آموزان و مدیر و کادر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) نهاوند برگزار شد، دانش‌آموزان پس از تجمع و عزاداری در محل حیاط مدرسه علمیه، به سمت آستان مقدس امام زادگان محمد و علی(ع) حرکت کردند و در آنجا نیز پس از سخنرانی حجت الاسلام مغیثی امام جمعه نهاوند، به عزاداری پرداختند و با حضرت قاسم(ع) برای حرکت در مسیر اهل بیت(ع) پیمان بستند.

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی در این مراسم اظهار کرد: اینکه حضرت قاسم(ع) شهادت را از عسل شیرین‌تر می‌دانستند، بهترین الگوها برای نوجوانان ما محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه هر کس به این الگوها متوسل شد، در دنیایی که پر از طوفان‌ها است، می‌تواند نجات پیدا کند، گفت: حضرت قاسم(ع) الگویی بزرگی برای نوجوانان مسلمان است و لذا نوجوانان باید از ایشان، درس ایستادگی، ولایت پذیری و ایثار را بیاموزند و در زندگی خود آن را پیاده کنند.

امام جمعه نهاوند با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد شبهه و منحرف کردن ذهن نوجوانان و جوانان است، اظهار کرد: این ایام فرصت مناسبی است تا نسل جوان ما با الگوهایی واقعی هدایت بشر و راهی که برای دستیابی به سعادت وجود دارد، آشنا شوند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha