یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
تبریز

حوزه/ مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در همایش دانش‌آموزی «احلی من العسل» گفت: نوجوانان و جوانان به عنوان آینده‌سازان ایران اسلامی است و بی‌تردید این نسل در آینده، لشکری تأثیرگذار برای اسلام خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، علی اسماعیلی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان امروز در همایش دانش‌آموزی «احلی من العسل» با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، از نوجوانان و جوانان به عنوان آینده‌سازان ایران اسلامی یاد کرد و گفت: بی‌تردید این نسل در آینده، لشکری تأثیرگذار برای اسلام خواهند بود.

وی با تاکید بر اینکه قرآن به عنوان کتاب آسمانی مسلمانان، قوانین و فرامینی دارد که وجود ما بسته به همین قوانین و فرامین است، یادآور شد: باید زندگی و رفتارمان به عنوان مسلمان به گونه‌ای باشد که جایگاه قرآن بیش از پیش در قلب‌مان رسوخ یافته و نگاه‌مان به فرامین و قوانین قرآن عمیق‌تر شود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه قرآن کریم همواره نقطه قوت ما مسلمانان بوده و این موضوع مورد پسند بدخواهان دین مبین اسلام نیست، خاطرنشان کرد: نمونه بارز این خودکامگی را می‌توان در اتفاقات اخیر و حقیری که در اروپا به واسطه توهین به کتاب آسمانی مسلمانان رخ داد، مشاهده کرد و بی‌تردید این رفتار از سوی برخی کشورهای اروپایی حاکی از جایگاه رفیع قرآن در بین مسلمانان است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان در ادامه با تأکید بر اینکه اقدامات دشمن در توهین به مقدسات مسلمانان در راستای کمرنگ کردن جایگاه و ارزش این کتاب آسمان بوده است، ادامه داد: بی‌تردید با توجه به جایگاهی که قرآن کریم در نزد مسلمانان دارد، انجام دادن اقدامات توهین‌آمیز نه تنها جایگاه قرآن را در نزد مسلمانان کمرنگ نخواهد کرد، بلکه این جایگاه رفیع‌تر از گذشته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه عزاداری صرف برای اهل‌بیت (ع) کافی نبوده، بلکه باید منش و رفتار آنان را نیز سرلوحه زندگی خود قرار دهیم، افزود: اگر امروز و در این مراسم برای حضرت قاسم (ع) عزاداری می‌کنیم باید سیره آن حضرت را که یکی از بارزترین‌شان جوانمردی است، شناخته و در زندگی خود به عنوان یک الگو مورد استفاده قرار دهیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha