دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اراک

حوزه/به مناسبت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین علیه السلام مراسم عزاداری و قرائت زیارت عاشورا در مدرسه علمیه الزهرا (س) اراک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به مناسبت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین علیه السلام صبح امروز مراسم عزاداری و قرائت زیارت عاشورا با حضور منصوره حاج محمد حسینی مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) اراک برگزار شد.

خانم حاج محمد حسینی ضمن تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی بیان کرد: عاشورا یک صحنه ی کامل از زندگی اسلامی است زیرا همه ارکان اسلامی اعم از اخلاقی، معنوی، اجتماعی و سیاسی برای زندگی یک انسان نمایان است.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) اراک خاطرنشان کرد: اگر انسان عاشورا را به دقت نگاه کند، متوجه خواهد شد در حرکت حضرت ابی عبدالله علیه السلام از آن روزی که از مدینه خارج شد و به طرف مکه آمد تا روزی که در کربلا شربت گوارای شهادت را نوشیدند، درس‌هایی زیادی وجود دارد که می تواند درس زندگی برای همگان باشد.

وی افزود: اشاره به هرکاری از حضرت اباعبدالله الحسین خودش یک درس می باشد و اگر ما بخواهیم این کارها را مورد مداقه قرار دهیم از آن می شود صد عنوان و سرفصل به دست آورد که هر کدام برای یک امت و یک کشور و اداره جامعه و قرب به خدا درس است.

در ادامه این مراسم زیارت عاشورا همراه با مداحی و روضه خوانی برگزار شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha