دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
خانواده عاشورایی

حوزه/ مشاور موسسه آموزش عالی الزهراء‌(سلام‌الله‌علیها) گرگان گفت: محبت لازمه زندگی خانوادگی و کمبود محبت سبب فرو پاشی نظام خانواده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، خانم زهرا نجفی نژاد در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(علیه‌السلام) که از سوی موسسه آموزش عالی حوزوی الزهرا(سلام‌الله‌علیها) گرگان در جمع شماری از بانوان این شهرستان برگزار شد، به بحث پیرامون «ویژگی‌های خانواده عاشورایی» پرداخت و گفت: فلسفه ازدواج کسب سکون و آرامش است.

وی، متعال بودن و روابط صمیمانه، محبت و گذشت را از ویژگی‌های خانواده از منظر اسلام دانست و یکی از مهمترین جلوه‌های محبت و تکریم در زندگی را جلوه‌های زبانی و گفتاری برشمرد.

مشاور موسسه آموزش عالی الزهراء‌(سلام‌الله‌علیها) گرگان با استناد به آیه شریفه «جعل بینکم مودة و رحمة» محبت را لازمه زندگی خانوادگی برشمرد و گفت: زندگی با نشاط و توام با آرامش در پرتو محبت و مهربانی اعضای خانواده به ویژه همسران نسبت به همدیگر بوجود می‌آید و کمبود محبت سبب فروپاشی نظام خانواده می‌شود.

نجفی نژاد اظهار کرد: اگر تمام مردم در گرفتن حقوق خویش دقیق و جدی باشند و از کوچکترین لغزش دیگران چشم نپوشند، زندگی بسیار تلخ خواهد شد.

وی تصریح کرد: زوجین بطور طبیعی در روحیات یکدیگر دقیق می‌شوند و به عیوب هم پی می‌برند که نباید این مسئله به بازگو کردن عیوب و سرزنش یکدیگر منجر شود، مدارا و گذشت انسان را ملزم می‌کند که در مورد همسر خود به جای عیبجویی، عیب پوشی را برگزیند، در سنت دینی نیز معمولاً از اصطلاحاتی نظیر عفو، رفق، صفح، مدارا استفاده می‌شود.

استاد حوزه خواهران، احترام گذاشتن را یکی از مهم‌ترین راه‌های ابراز محبت به همسر دانست و گفت: همسر خود را همانگونه که هست، بپذیرید و هرگز او را با دیگری مقایسه نکنید زیرا این کار به او احساس ناشایستگی می‌دهد و اعتماد به نفس را از او می‌گیرد.

نجفی نژاد در ادامه به وظایف بانوان در مقابل همسران پرداخت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha