دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/مدیر مدرسه علمیه قدسیه بهشهر گفت: یکی از مواردی که به کرامت انسانی آسیب می‌رساند نبود عفاف در جامعه است و این فقط مختص به بانوان نیست، بلکه آقایان هم باید عفاف داشته باشند و فقط انسان‌های باتقوا می‌توانند به آن دست پیدا کنند.

حمیده مظلومی، مدیر مدرسه علمیه قدسیه بهشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در رابطه با موضوع "کرامت جامعه در پرتو زیست عفیفانه" اظهار کرد: اگر انسان از قرآن و سنت فاصله بگیرد، انسانیت و کرامت او که موهبتی الهی است، تحت تاثیر قرار می‌گیرد و به جایگاه والای انسانی نمی‌رسد، خداوند در قرآن کریم می‌فرماید، ان اکرمکم عندالله اتقاکم با کرامت‌ترین شما با تقواترین شما هستند، خروجی تقوا کرامت است که بالاترین جایگاه و اصل قصه برای انسان است؛ آیات الهی و سیره ائمه می‌خواهند انسان را به این کرامت برسانند.

مدیر مدرسه علمیه قدسیه بهشهر ادامه داد: یکی از مواردی که به کرامت انسانی آسیب می‌رساند نبود عفاف در جامعه است و این فقط مختص به بانوان نیست، بلکه آقایان هم باید عفاف داشته باشند و فقط انسان‌های باتقوا می‌توانند به آن دست پیدا کنند.

وی تأکید کرد: حجاب موجب ارزش یافتن انسان‌ها است که هم باعث امنیت و احترام به زن و مرد و هم موجب استحکام بنیاد خانواده و در نتیجه سلامت جامعه می‌شود؛ جامعه ای که سلامت اخلاقی در آن حکمفرما باشد، در مسیر صحیح پیشرفت قرار می‌گیرد، همانطور که امروز دشمن نابودی و انحطاط دین و همچنین جمهوری اسلامی را حذف حجاب مطرح می‌کند و در این راستا تمام تلاش خود را به کار بسته است.

مظلومی تصریح کرد: انسان با کرامت اهل عفاف است؛ ممکن است کسی حجاب نداشته باشد اما عفیف باشد و به دلیل شرایطی مانند فرهنگ اشتباه بدحجاب شده باشد؛ راه حل مقابله با بدحجابی، عطوفت ورزیدن، جذب کردن، احترام گذاشتن و حفظ کرامت انسانی است و فرد دارای کرامت انسانی زندگی متعالی خواهد داشت.

وی گفت: امروز نقش طلاب حوزه های علمیه، آگاهی بخشی و بیدار کردن جامعه است تا با زیست عفیفانه و حفظ کرامت بشری جامعه را هم به این مهم جهت ظهور منجی عالم بشریت ترغیب و مهیا کنند.

انتهای پیام 313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha