شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیر حوزه علمیه استان قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: امروز در جامعه آسیب‌های اجتماعی وجود دارد که بیشتر این آسیب‌ها جوانان را تهدید می‌کند و لذا روحانیت باید برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در جامعه برنامه‌ریزی کند و جوانان را از آسیب‌ها نجات دهند.

حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی مدیر حوزه علمیه استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین، اظهار داشت: آنچه سبب شد تا حضرت سیدالشهدا(ع) راه «تبیین سرخ» را برگزیند، فضای آلوده‌ای بود که در آن جای حق و باطل، ظالم و مظلوم، قاتل و شهید عوض شده بود.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین، افزود: فرهنگ عاشورایی تبیین، راهی است که باید از آن الگو بگیریم، چرا که یکی از ارکان مهم خنثی‌سازی حرکت دشمن، جهاد تبیین و روشنگری بوده که از سوی رهبر معظم انقلاب بارها مطرح شده و از درس‌های مهم قیام عاشوراست.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی خاطرنشان کرد: روحانیت به عنوان حافظان اصلی انقلاب و ارزش‌های دینی، باید از فرصت تبلیغی این ماه در تحکیم معنویت مردم بهره‌برداری کنند.

وی ادامه داد: تفسیر و تبیین نهضت عاشورا بر عهده مبلغان دین بوده و لذا لازم است در مقابل تحریف‌ها ایستاده و خرافه‌ها و بدعت‌ها را روشنگری نماییم و نهضت خالص سرخ سیدالشهدا(ع) را به جامعه به‌ویژه برای نسل نوجوان و جوان تبیین نماییم.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: عده‌ای در تلاش برای کم رنگ جلوه دادن نهضت عاشورا هستند، بنابراین وظیفه مبلغان پاسداری و نگهبانی از این نهضت است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: ایام محرم، جایگاه مهمی در فرهنگ دینی ما دارد و برای ایجاد فضای معنوی جامعه بستر مهم و ارزشمندی است.

وی ادامه داد: نقش روحانیون در ارتقای سطح آگاهی‌های مردم در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و دینی بر کسی پوشیده نیست.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی اظهار کرد: امروز در جامعه آسیب‌های اجتماعی وجود دارد که بیشتر این آسیب‌ها جوانان را تهدید می‌کند و لذا روحانیت باید برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در جامعه برنامه‌ریزی کند و جوانان را از آسیب‌ها نجات دهند.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha