دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اردبیل 1.jpg

حوزه / استاد مدرسه علمیه تخصصی الزهرا(س) گفت: الگوگیری و توجه به ارزش‌های متعالی نهفته در واقعه عاشورا به‌طور قطع زندگی با عزت و شرافتمندانه را برای انسان به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، صادقه اعتماد استاد مدرسه علمیه تخصصی الزهرا(س) اردبیل، در آیین عزاداری ماه محرم که پیش از ظهر امروز در این واحد حوزوی برگزار شد، اظهار داشت: گرچه واقعه کربلا در زمان محدودی اتفاق افتاد، اما درس‌های آن ویژه زمان و مکان خاصی نیست و در طول تاریخ درس‌آموز و تأثیرگذار در شکل‌گیری بسیاری از قیام‌های حق‌طلبانه بوده است.

وی افزود: امام حسین(ع) با قیام و مبارزه خود با ظلم و جهل، به همه انسان‌های آزاده آموخت که نباید به خاطر ثروت و مقام، هر نوع خواری و ذلت را قبول کرد.

استاد مدرسه علمیه تخصصی الزهرا(س) اردبیل، با تأکید بر اینکه اساس حرکت سیدالشهدا(ع) و قیام عاشورا، با شعار "هیهات منا الذله" همراه بود، یادآور شد: زندگی در زیر سلطه یزیدیان و ظالمان زمان، مرگ است و کشته‌شدن در راه مبارزه با آنان و حفظ آرمان‌های مقدس، حیات آفرین می‌باشد.

اعتماد، با اشاره به عبرت‌ها و درس‌های مهم عاشورا، تصریح کرد: شناخت تکلیف و ایستادگی در برابر ظلم منحصر به زمان خاص امام حسین(ع) نیست، بلکه در هر برهه‌ای از زمان و مکان هرگاه نظیر آن پیش بیاید بایستی همه با آن مقابله کنند.

وی خاطرنشان کرد: عزت و آزادگی پیام ماندگار نهضت عاشورا و ندای جاویدان سالار شهیدان است که در طول تاریخ الگوی مناسبی برای حق‌طلبان و آزادی‌خواهان بوده است.

الگوپذیری از آموزه‌های عاشورا زندگی عزتمندانه را رقم می‌زند

الگوپذیری از آموزه‌های عاشورا زندگی عزتمندانه را رقم می‌زند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha