دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
رضوی

حوزه / برنامه‌سازی که می‌خواهد در زمینه عاشورا فعالیت کند باید دارای بینش لازم هم باشد. بینش دو سر دارد که یکی به داشته‌های علمی و کتابخانه ای مربوط می‌شود و دیگر آگاهی دینی و اسلامی.

بهروز رضوی، گوینده و بازیگر رادیو و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه با بیان اینکه آثار عاشورایی باید شور و شعور را توامان با هم در بر داشته باشد، گفت: فیلم یا سریال عاشورایی می‌بایست علاوه بر شور، شعور را هم مد نظر قرار دهد البته در کارهایی که پیرامون ابا عبدالله تولید می‌شود این دو از یکدیگر جدا نیستند زیرا نمی‌توان شور حسینی داشت اما از شعور محروم بود.

وی افزود: من برنامه‌های بسیاری را در رادیو اجرا کرده‌ام که موضوعش پیرامون عاشورا است. در تمام این کار نهایت تلاش را کردم تا بتوانم بهترین عملکرد را داشته باشم. در این زمینه کار کردن جدا از تلاش حرفه‌ای باور و اعتقاد نیز نیاز است تا کار تولیدی بتواند با قلب و روح مخاطب ارتباط برقرار کند.

این برنامه‌ساز رادیویی تأکید کرد: هنرمندانی که کار عاشورایی انجام می‌دهند عموماً دارای باور هستند زیرا همه ما از کودکی در هیئت و تکایا بزرگ شده‌ایم. همین موضوع عشق امام حسین (ع) را در وجود ما نهادینه کرده است اما در این میان نکته‌ای وجود دارد آنهم اینکه چگونه بتوانیم از این ظریف ذاتی بهره درست را ببریم.

رضوی بیان کرد: به‌نظرم برنامه‌سازی که می‌خواهد در زمینه عاشورا فعالیت کند باید دارای بینش لازم هم باشد. بینش دو سر دارد که یکی به داشته‌های علمی و کتابخانه ای مربوط می‌شود و دیگر آگاهی دینی و اسلامی. این دو خصیصه اگر در برنامه‌ساز یا فیلمسازی وجود داشته باشد کار مربوطه کیفیت لازم را خواهد داشت. درباره عاشورا فیلم یا برنامه ساخت تنها به کارهای تاریخی و صدر اسلام خلاصه نمی‌شود بلکه آثاری که در آنها به مفاهیم عاشورایی نیز پرداخته باشد در این دسته بندی جا می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در ادبیات به شایستگی به عاشورا نظر شده است، گفت: در تاریخ ادبیات این سرزمین به عاشورا نگاهی درستی شده است. این موضوع را در اشعار شعرای صده‌های قبل و همچنین نویسندگان معاصر می‌توان به خوبی مشاهده کرد. در این میان جلال آل احمد نویسنده‌ای است که به شخصه کارهای او را بیشتر در خدمت مفاهیم عاشورایی دیده‌ام.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha