شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / جلسه شورای قرآن استان همدان

حوزه / امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه توجه به قرآن، در کاهش آسیب‌های اجتماعی تأثیرگذار است، گفت: باید باور کنیم که توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه در کاهش آسیب‌های اجتماعی و توسعه فرهنگ در جامعه نقش مؤثری دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در شورای قرآنی استان همدان، با اشاره به اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته در راستای اجرایی شدن سند قرآنی، اظهار داشت: حرکت‌های خوبی در این راستا توسط فعالین قرآنی انجام شده اما متأسفانه آن حمایت‌هایی که از طرف متولیان مد نظر بوده صورت نگرفته است.

وی افزود: نه تنها اجزا و مجموعه‌های قرآنی، بلکه حمایت لازم از سند قرآنی نیز انجام نشده است.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه توجه به قرآن، در کاهش آسیب‌های اجتماعی تأثیرگذار است، یادآور شد: باید باور کنیم که توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه در کاهش آسیب‌های اجتماعی و توسعه فرهنگ در جامعه نقش موثری دارد.

وی با اشاره به اینکه قرآن و اهل بیت(ع) دو امانت پیامبر(ص) در بین مسلمانان است، گفت: متاسفانه گاهی اوقات این اصل که قرآن می‌تواند به توسعه فرهنگ جامعه کمک کند را فراموش می‌کنیم که باید برای این موضوع اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه از ظرفیت‌های موجود همچون اوقاف و ارشاد برای توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه استفاده شود، خاطرنشان کرد: خوب است تا فعالان قرآنی استان جلسه مشترکی با وزیر ارشاد حول محور سند قرآنی و حمایت از فعالین قرآنی برگزار کنند.

وی با گلایه از اینکه در استان منابع پایدار در امور فرهنگی نداریم، اظهار کرد: خیلی از مراکز و استان‌ها دارای ظرفیت‌ها و منابع پایداری برای فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی هستند، اما متأسفانه کمتر به این مهم در استان همدان توجه شده که امیدواریم این مسأله نیز در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha