دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله اعرافی و معاون وزیر

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا سند تحول در مدارس کشور پیاده سازی و محقق شود و اجرای آن در مدارس غیردولتی کار بسیار ارزشمند و ستودنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیرحوزه های علمیه در دیدار معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش بر توجه و اهتمام به تربیت نیروی انسانی را از اولویت‌های جدی و مهم کشور برشمرد و افزود: راهبری کلان مدارس غیردولتی موضوعی بسیار مهم می‌باشد زیرا در این مقوله علاوه بر سپردن فعالیت‌های آموزشی و پرورشی به مردم، نیروهای قابل و شایسته هم در این حیطه وارد عمل می‌شوند و این مشارکت مردمی به دولت کمک می‌کند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: متولیان نظام تعلیم و تربیت باید با برنامه ریزی، رویکردهای حاکمیتی به راهبری و مدیریت مدارس غیردولتی را مورد توجه قرار دهند و روند فعالیت‌های این مدارس را با جدیت نظارت کنند.

آیت الله اعرافی با تأکید بر مسئولیت پذیری و تمکین از قواعد و قوانین آموزش و پرورش از سوی همه مدارس غیردولتی در جهت بهبود کیفیت برنامه‌های آموزشی و تربیتی، تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزش‌های مهارتی و کاربردی برای مدیران مدارس غیردولتی نیز حائز اهمیت است زیرا یک مدیر در کنار صلاحیت‌های معلمی باید در راهبری مجموعه مدرسه توان و مهارت کافی را داشته باشد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مدیریت نظام آموزشی پیچیدگی‌های مضاعفی دارد و قابل قیاس با مدیریت در سایر بخش‌ها نیست، افزود: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا سند تحول درمدارس کشور پیاده سازی و محقق شود و اجرای آن در مدارس غیردولتی کار بسیار ارزشمند و ستودنی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه دغدغه آموزش و پرورش در ابعاد مختلف نظری و علمی یک مقوله مهم و مورد توجه است، افزود: برگزاری دوره‌های توانمندسازی معلمان و مربیان یک ابتکار و خلاقیت قابل تقدیر است که امیدوارم با اجرای آن آثار مهمی در راهبری مدارس غیردولتی کشور پدید آید.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha