چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
محمدمهدی طاهر

حوزه / مدیر حوزه علمیه خواهران خوزستان گفت: مجوز راه‌اندازی مدرسه معارف وابسته به حوزه‌های علمیه خواهران در شهرستان شادگان استان خوزستان در مقطع متوسطه برای اولین بار در کشور صادر شد.

حجت الاسلام محمدمهدی طاهر مدیر حوزه علمیه خواهران خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز اظهار داشت: مجوز راه‌اندازی مدرسه معارف وابسته به حوزه‌های علمیه خواهران در شهرستان شادگان استان خوزستان در مقطع متوسطه برای اولین بار در کشور صادر شد.

وی، هدف از راه‌اندازی مدرسه معارف وابسته به حوزه‌های علمیه خواهران را تربیت بانوان فرهیخته دینی و نشر فرهنگ متعالی اسلامی ناب محمدی(ص) عنوان کرد و افزود: رشته علوم و معارف اسلامی یکی از رشته‌های نظری آموزش و پرورش بود که تحت عنوان دبیرستان‌های معارف فعالیت می‌کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران خوزستان خاطرنشان کرد: دانش آموزان این مدرسه با استفاده از محتوای غنی دروس رسمی رشته علوم و معارف اسلامی از سایر برنامه‌های آموزشی، علمی، تربیتی، بصیرتی و مهارتی حوزه‌های علمیه به معرفت می‌رسند.

حجت الاسلام طاهر گفت: در پایان تحصیلات، دانش آموختگان مدارس معارف وابسته به حوزه علمیه خواهران در صورت تمایل می‌توانند در حوزه علمیه ادامه تحصیل دهند یا وارد دانشگاه و یا شاغل شوند.

وی یادآور شد: تعمیق باورهای دینی در بین دختران نوجوان و جوان ایران اسلامی، جذب و تربیت دانش آموزان با انگیزه و علاقمند به فرهنگ و معارف اسلامی، ارتقای کیفی آموزش‌های دینی در بین نسل جوان جامعه، آماده کردن زمینه‌های علمی تربیتی دینی دختران جوان برای ادامه تحصیل در مراکز آموزش عالی، آشنا سازی هرچه بیشتر نسل نوپای جامعه با فرهنگ غنی قرآنی از جمله سیاست‌های راه اندازی دبیرستان معارف است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha