سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
ر

حوزه / امام جمعه کاشان گفت: امروز نیازمند تأسیس مهد کودک قرآنی و دبستان قرآنی هستیم تا بچه‌ها از کودکی با محبت قرآن، پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) رشد کنند و تربیت شوند، چرا که دشمن امروز این سنگر حساس را نشانه گرفته و می‌خواهد گسست نسلی در گام اول و دوم انقلاب ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام علی تقی‌زاده رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور روز گذشته در سفر به کاشان به همراه معاونین خود حجج اسلام شفیعی و بهبودی پس از بازدید از موسسه نورعلی نور و خانه قرآن شهری سردار دلها در کاشان، با نماینده ولی فقیه در کاشان و جمعی از اساتید و فعالان قرآنی این شهرستان، مدیران موسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت الاسلام تقی‌زاده در این دیدار ضمن تشریح فعالیت‌ها و طرح‌های سازمان دارالقرآن کریم به منویات مقام معظم رهبری و جامعیت نگاه ایشان اشاره کرد و از تولید محتوا برای تلاوت‌های تدبری خبر داد و اظهار داشت: باید جایگاه قاری در مجالس تلاوت تدبری بالاترین جایگاه باشد و توضیحات تدبری قبل از تلاوت نقش مقدمه را ایفا کند.

وی افزود: براساس پژوهش‌های انجام شده برای استماع تلاوت قرآن، یکی از حلقه‌های مفقوده در میان جامعه قرآنی، موضوع تدبر در قرآن و تلاوت تدبری قرآن کریم و حفظ آیات موضوعی و پرکاربرد قرآن برای استفاده معرفتی آحاد جامعه است که در قالب طرح‌هایی این موضوع در حال تدوین و انجام است.

حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی نیز با تأکید بر امیدآفرینی و عدم یأس در جامعه بر اساس آیات سوره صف، اراده خدا را بر پیروزی قرآن و جبهه حق دانست و اظهار کرد: قرآن کریم نوری است که عالم ر افراگیر کرده و دشمنان خدا به هیچ وجه نمی‌توانند این نور را خاموش کنند و پیروزی جبهه حق با نصرت دادن ولی خدا امری قطعی و قرآنی است که خداوند در آیات سوره صف آن را بشارت داده است.

امام جمعه کاشان تصریح کرد: در این سوره خداوند وعده خود را منوط به مجاهدت جانی و مالی مومنان در جهت نصرت الهی داده که تجارتی بالاتر از این برای اهل ایمان متصور نیست.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی تأکید کرد: امروز نیازمند تأسیس مهد کودک قرآنی و دبستان قرآنی هستیم تا بچه‌ها از کودکی با محبت قرآن، پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) رشد کنند و تربیت شوند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن امروز این سنگر حساس را نشانه گرفته و می‌خواهد گسست نسلی در گام اول و دوم انقلاب ایجاد کند.

در ادامه حجت الاسلام مهدی بصیرتی رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان یادآور شد: مقام معظم رهبری برای کاشان جایگاه ویژه‌ای قائل هستند، که شاهد آن صدور حکم انتصاب نمایندگی ولی فقیه به صورت مستقیم از سوی امامین انقلاب در این منطقه می‌باشد.

وی افزود: از دیرباز، کاشان مهد قرآن بوده و ستارگان درخشان قرآنی را در دامان خود پرورانده و امروز هم استاد عربی‌ و موسسه جامعه القرآن حق بزرگی به گردن مردم و جامعه قرآنی دارند و مثل نگین در آسمان ستارگان پر فروغ قرآنی کشور می‌درخشند که شاهدش حضور شاگردان استاد عربی در نقاط مختلف شهرستان است که اقدام به تأسیس موسسه و خانه قرآن کرده‌اند و نمونه بارز آن نیز حاج مصطفی اصفهانیان است که رتبه اول مسابقات بین المللی جمهوری اسلامی در رشته حفظ کل قرآن را کسب کرده و موجب افتخار کاشان است.

در ادامه این نشست تعدادی از اساتید و مدیران موسسات و خانه‌های قرآن شهرستان کاشان، با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها، انتظارات و نقطه نظرات خود را بیان کردند.

انتهای پیام. /

دشمن به دنبال گسست بین نسل انقلاب و جوان است

دشمن به دنبال گسست بین نسل انقلاب و جوان است

دشمن به دنبال گسست بین نسل انقلاب و جوان است

دشمن به دنبال گسست بین نسل انقلاب و جوان است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha