سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 1101729
۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
کتاب

حوزه/چاپ سی و نهم رمان "نامیرا" اثر صادق کرمیار برنده جایزه جلال و برنده جایزه کتاب سال با شمارگان بیش از ۲۲۵ هزار نسخه از چاپ های قبل از سوی نشر نیستان منتشر و وارد بازار کتاب شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این رمان در مورد دختر و پسری جوان از اهالی کوفه است که بدون منفعت طلبی های روز افزون مردم کوفه به دنبال حقیقت هستند. اما در میان رفتارهای متناقض سرداران بزرگ کوفه، بین حمایت از امام حسین (ع) و یا وفاداری به یزید سرگردانند.
داستان نامیرا جایی آغاز می‌شود که عبدا... بن عمیر، مردی از قبیله ‌بنی‌کلب‌ در روزهای پیش از عاشورا با همسرش در راه نخیله است که تشنه می‌مانند. آن‌ها در راه با ‌انس بن حارث‌ که در بیابان در انتظار قافله‌ ‌امام حسین(ع) ‌ نشسته است روبه‌رو می‌شوند. ‌انس‌ به قافله‌ عبدا... آب می‌دهد. کمی بعد قافله‌ عبدا... با کاروانی مواجه می‌شود که مورد حمله راهزنان قرار گرفته است. عبدا... و سوارانش به کاروانیان کمک می‌کنند و راهزنان را فراری می‌دهند. پس از آن عبدا... می‌فهمد بار کاروان متعلق به ‌سلیمان‌ کاروانسالار و شریکش ‌عباس‌ است. ‌سلیمان‌ که در حمله‌ دزدان زخمی شده و امیدی به نجات خودش نمی‌بیند کاروان را به عبدا... می‌سپارد و او را قسم می‌دهد اموال ‌عباس‌ را که در ‌حجاز کشته شده به همسرش ‌ام ربیع‌ برساند. با این حال ‌سلیمان‌ زنده می‌ماند و ...

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha