شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / برگزاری مراسم عزاداری شب شام غریبان در منطقه کوی وحدت (خضر) و زمین شهری

حوزه / امام جمعه همدان با بیان اینکه ظرفیت‌های فرهنگی بسیاری در مناطق مختلف وجود دارد که باید از آن به نحو احسن استفاده کرد، گفت: در شب‌های گذشته مراسم عزاداری با شکوهی در منطقه خضر و زمین شهری با حضور تعدادی زیادی از اهالی این منطقه برگزار شد که باید به دست اندرکاران آن خدا قوت گفت و از آنها تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی عصر امروز در جمع تعدادی از مدیران شهری، با اشاره به لزوم توجه به مناطق مختلف شهر در برنامه ریزی‌ها و تقسیم بودجه‌ها، اظهار داشت: در شب‌های گذشته مراسم عزاداری با شکوهی در منطقه خضر و زمین شهری با حضور تعدادی زیادی از اهالی این منطقه برگزار شد که باید به دست اندرکاران آن خدا قوت گفت و از آنها تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های فرهنگی بسیاری در این مناطق وجود دارد که باید از آن به نحو احسن استفاده کرد، گفت: می‌توان گفت این مراسم از بعضی مراسم‌های مرکز شهر نیز دارای جمعیتی بسیار بیشتری بود که می‌طلبد مسئولان مربوطه نسبت به حمایت از چنین برنامه‌های اقدام کنند.

امام جمعه همدان، افزود: علیرغم اینکه زمین محل مراسم خاکی بود و بسیاری از جمعیت حاضر در تپه‌های اطراف نشسته بودند، اما بازهم شاهد جمعیت بسیاری از علاقمندان به سیدالشهدا(ع) در این مراسم بودیم.

وی تأکید کرد: مسئولان شهری و مجموعه مدیریتی استان لازم است برای چنین مراسم‌هایی بستر مناسب را فراهم کنند، چرا که قطعا با مناسب بودن شرایط، شاهد جمعیتی بسیار بیشتر از جمع حاضر خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه نباید مراسمات و برنامه‌ها را تنها در قسمتی از شهر برگزار کرد، گفت: در مناطق مختلف و کم‌برخوردار نیز باید شرایط برای برگزاری مراسم‌ها فراهم شود.

وی با تقدیر از برگزارکنندگان مراسم عزاداری در منطقه کوی خضر و زمین شهری، اظهار کرد: می‌توان گفت با دیدن این مراسم و جمعیت خستگی انسان بیرون می‌آید و امیدواریم در سال‌های بعد با فراهم شدن شرایط جمعیت بیشتری در آن شرکت کنند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha