دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مریم حسن پور

حوزه / معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: باید تمهیدات لازم جهت استقرار مبلغات در موکب‌های اربعین به‌منظور اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی در اولویت قرار گیرد.

مریم حسن پور معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، اظهار داشت: همایش عظیم پیاده روی اربعین، محور وحدت و همدلی مسلمانان است و با توجه به تحولات منطقه، هر سال از اهمیت و توجه بیشتری برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه تعداد قابل توجهی از زائران اربعین، بانوان جامعه هستند، افزود: طلاب و مبلغان وظیفه دارند از این فرصت نهایت استفاده را کرده و جهت هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن این مراسم معنوی تلاش کنند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران یزد، تصریح کرد: پیرو اولین جلسه کمیته فرهنگی اربعین که در اداره ارشاد یزد برگزار شد، مصوب شده تا حوزه علمیه خواهران استان یزد جهت حضور مبلغان خواهر مستقر در موکب‌های دایر در کشور عراق ثبت نام نماید.

وی ادامه داد: حوزه علمیه خواهران استان در اسرع وقت فراخوان ثبت نام مبلغ مستقر اربعین را اعلام کرد که در مجموع ۵۳ نفر از مبلغان استان اعلام آمادگی کردند.

حسن‌پور با اشاره به اینکه کارگاه آموزشی مجازی ویژه مبلغان توسط ستاد اربعین در سراسر کشور به صورت مجازی برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: مبلغات، فعالیت‌های تبلیغی خود را در قالب‌های کار با کودک و نوجوان، سخنرانی، برپایی حلقه‌های معرفت، پرده‌خوانی، پاسخگویی به سوالات شرعی و شبهات، تصحیح قرائت نماز و مشاوره، ارائه می‌دهند.

وی از برپایی ۸ موکب توسط مدارس علمیه خواهران استان یزد جهت پذیرایی از عزاداران و زائران حسینی خبرداد و خاطرنشان کرد: در این مواکب علاوه بر خدمات اسکان و پذیرایی، فعالیت‌های فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ حسینی و منش زینبی اجرا خواهد شد.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha