دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کمیته امداد

حوزه/ مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: هم‌ اکنون کمیته امداد استان بوشهر با ۴ سازمان از جمله بهزیستی، آموزش و پرورش، نیروی انتظامی و حوزه علمیه برای ارائه خدمات مشاوره فردی به مددجویان، تفاهم نامه همکاری به امضاء رسانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، عباس روشن مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی تربیتی، به عنوان سرمایه گذاری برای آموزش نسل آینده در نظر گرفته می‌شود، اظهار داشت: خدمات مشاوره، مکمل خدمات فرهنگی این نهاد است که با موضوعاتی از جمله پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، آموزش بهره‌مندی صحیح از فضای مجازی، کسب مهارت‌های زندگی، سبک فرزند پروری، شرایط ازدواج موفق و عوامل موثر بر تحکیم بنیان خانواده ارائه می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر، خاطرنشان کرد: ۵ هزار و ۲۸۹ نفر از مددجویان تحت حمایت در سال جاری با هدف کاهش آسیب‌های روحی و روانی و افزایش سطح تاب آوری از خدمات مشاوره فردی و گروهی بهره‌مند شدند که نسبت به مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

روشن با بیان اینکه مشاوره با استفاده از فنون گوناگون فرد را از اسیر شدن در دام بسیاری از مشکلات نجات می‌دهد، تصریح کرد: ارائه مشاوره باعث می‌شود فرد توانایی‌ها و شخصیت خود را بشناسد و در نهایت تصمیم درست و منطقی را برای تأمین نیازهای فردی و اجتماعی خود بگیرد.

وی گفت: برای اجرای برنامه‌های مشاوره‌ای مددجویان تحت پوشش از ظرفیت کارشناسان و مشاوران درون‌سازمانی و سایر دستگاه‌های اجرایی از جمله نیروی انتظامی، اساتید دانشگاهی، سازمان بهزیستی استفاده شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر یادآور شد: توزیع لوح‌های فشرده در حوزه‌های مختلف آموزش بهداشت روان و توجه به خصوصیات فردی، بروشورهای آموزشی پیشگیری از اعتیاد بین خانواده‌های تحت حمایت، ارسال پیام‌های بهداشتی از طریق شبکه‌های فضای مجازی و توزیع بسته‌های فرهنگی از دیگر اقدامات کمیته امداد استان در این زمینه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: هم‌ اکنون کمیته امداد استان بوشهر با ۴ سازمان از جمله بهزیستی، آموزش و پرورش، نیروی انتظامی و حوزه علمیه برای ارائه خدمات مشاوره فردی به مددجویان، تفاهم نامه همکاری به امضاء رسانده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha