یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه خنج

حوزه/ امام جمعه اهل تسنن شهرستان خنج گفت: مهریه یک دلخوشی برای همسر است که زوج باید آن را پرداخت کند و این فقط در میان مسلمانان است، اما نباید بازیچه شود و برخی از آن سو استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، شیخ عبدالصمد ابونجمی امام جمعه اهل تسنن شهرستان خنج، ظهر امروز در جلسه اعضای جامعه روحانیت شیراز، جمعی از علمای اهل تسنن و جمعی از ائمه جمعه سطح استان فارس با رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه که در سالن ولایت مجتمع علوم پزشکی شیراز برگزار شد، اظهار داشت: جامعه امروز ما نیاز به این دارد که قوانین زیبا برای آنان بیان شود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه جامعه نیاز به قوانین جدید دارد، اضافه کرد: خانواده یکی از ارکان مهم جامعه مطلوب محسوب می‌شود، از این رو موضوع مهریه که بعضا شاهد هستیم در مشکلات خانواده‌ها وجود دارد، باید برطرف شود.

امام جمعه اهل تسنن شهرستان خنج عنوان کرد: مهریه یک دلخوشی برای همسر است که زوج باید آن را پرداخت کند و این فقط در میان مسلمانان است، اما نباید بازیچه شود و برخی از آن سو استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: برخی مهریه را هزار سکه قرار می‌دهند، این کار چه معنایی دارد، برخی حتی چند سکه هم یک جا ندیده‌اند که توقع پرداخت هزار سکه از سوی زوج را دارند، اگر هم زوج آن را پرداخت نکند باید به زندان رود، این چه معنایی دارد؟ در حالی که مهریه عبارت است از مقدار هدیه‌ای که به همسر پرداخت می‌شود.

شیخ ابونجمی یادآور شد: اگر مالیاتی برای مهریه پرداخت شود، دیگر شاهد افزایش مهریه‌های سنگین نخواهیم بود، هنگامی انسان پول بادمجان را ندارد چه طور می‌تواند دیگران را به کباب دعوت کند.

امام جمعه اهل تسنن شهرستان خنج، در خصوص مسکن نیز یادآور شد: موضوع مسکن نیاز به تأمین زمین دارد، همچنین اگر مالیاتی برای زمین‌های کشاورزی که استفاده نمی‌شود و زمین‌های مسکونی که بلااستفاده مانده وضع شود، دچار مشکلات تأمین زمین مسکن نیز نخواهیم شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha