شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اردبیل 1.jpg

مدیر مدرسه علمیه تخصصی الزهرا(س) اردبیل گفت: تاریخ بیانگر این واقعیت است که رویدادهای فجیع واقعه عاشورا از بی‌بصیرتی مردم ناشی شد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، شهربانو ستوده مدیر مدرسه علمیه تخصصی الزهرا(س) اردبیل در آیین عزاداری ماه محرم که ظهر امروز در این واحد حوزوی برگزار شد با بیان اینکه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نقش هدایت‌گری مردم را جهت رسیدن به کمالات انسانی دارند، اظهار کرد: پس از رحلت نبی مکرم اسلام برخی افراد خاص با بی‌بصیرتی و انتخاب نادرست خود در واقعه سقیفه، حکومت را به دست کسانی سپردند که به هر دلیلی جاهلانه یا عامدانه مسبب پیشرفت جامعه در جهت ضدّ ارزش‌ها و رفتارهای جاهلی قبل از اسلام شدند.

وی افزود: عهدشکنی کوفیان باعث پابرجا ماندن حکومت ظالم شد و آثار مخربی بر جامعه اسلامی گذاشت. به یقین اگر مردم با داشتن بصیرت بر عهد و پیمان خود با سیدالشهدا(ع) پایبند می‌ماندند واقعه عاشورا اتفاق نمی‌افتاد.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی الزهرا(س) به تبیین زمینه‌های رخداد حادثه عاشورا پرداخت و تصریح کرد: متاسفانه افراد نخبه و خواص بی‌بصیرت در پی دنیاطلبی، شهوت‌پرستی و تشنه مقام‌، در بیان حقایق و طرفداری عملی از حق کوتاهی کردند.

ستوده خاطرنشان کرد: فریب‌خوردگان لشکر یزید از نمونه‌های بارز انسان‌های منحرف و بی‌بصیرت در دوران امام حسین(ع) بودند که به خاطر وعده‌های دنیوی در مقابل حق و حقیقت ایستادند و در نهایت خسران دنیا و آخرت نصیبشان شد.

بی‌بصیرتی مردم فجیع‌ترین صحنه‌ها را در کربلا رقم کرد 

بی‌بصیرتی مردم فجیع‌ترین صحنه‌ها را در کربلا رقم کرد 

بی‌بصیرتی مردم فجیع‌ترین صحنه‌ها را در کربلا رقم کرد 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha