دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
روز خبرنگار

حوزه/ استاندار لرستان گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور مبنی بر جهاد تبیین و انعکاس عملکرد امیدبخش دولت به مردم، نقش خبرنگاران به عنوان همراهان و همیاران دولت در این مسیر مهم‌تر از هر زمان دیگر است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، فرهاد زیویار استاندار لرستان در پیامی ۱۷ مرداد روز خبرنگار را به فعالان خبر و اصحاب رسانه تبریک گفت.

در متن این پیام آمده است:

فرارسیدن سالروز شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار، فرصتی است تا بار دیگر از خدمات جامعه خبرنگاران، این صدای رسای اخبار و آگاهی دهنده جامعه تقدیر کنیم.

اینکه شخصیتی مانند شهید صارمی در راه آگاهی و اطلاع‌رسانی به مردم جان خود را نثار می‌کند، خود نشان از جایگاه والا و نقش مهم خبرنگاران در مسیر حرکت کشور دارد.

هرچند خبرنگاری شهرت را به دنبال دارد، اما هدف غایی جامعه خبرنگاری کشف حقیقت و بازگو کردن عادلانه آن برای مردم است که از طرفی به پاسخگو کردن مسئولان همت می‌کنند و از جانب دیگر با اطلاع رسانی اخلاق مدارانه، خدمتگزاران ملت را تائید و یاری می‌کنند.

در طرف مقابل انعکاس انتظارات و خواسته‌های مردم به مسئولان از دیگر اقدامات اصحاب رسانه و خبرنگاران است که ضمن آگاه کردن آن‌ها نسبت به وضعیت جامعه و خواسته‌های عموم، مسیری مناسب را برای خدمت بهتر و تأثیرگذارتر از طرف دولتمردان فراهم می‌کند.

خبرنگاری یعنی بدون در نظر گرفتن علایق و سلایق و به دور از هرگونه تعصب، اخبار واقعی را به مردم منتقل کردن و به نوعی علاوه بر شفاف‌سازی، اقدامات مثبت و خدمات نظام را نیز برای عموم نمایان کردن است.

با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و رئیس‌جمهور مبنی بر جهاد تبیین و انعکاس عملکرد امیدبخش دولت به مردم، نقش خبرنگاران به عنوان همراهان و همیاران دولت در این مسیر مهم‌تر از هر زمان دیگر است.

در شرایطی که دشمنان و معاندان ملت ایران، با سیاه‌نمایی وسیع و دامنه دار و جنگ عظیم رسانه‌ای، تلاش دارند که حس ناامیدی و یأس را در اذهان مردم به‌ویژه جوانان رسوخ دهند، انعکاس اخبار امیدافزا به‌ویژه در حوزه اقدامات و خدمات روزافزون نظام و دولت به مردم سدی فولادین در برابر این توطئه و فتنه است و در این‌حوزه، خبرنگاران، جان برکفان و مجاهدان و بسیجیان ملت محسوب می‌شوند.

اینجانب فرارسیدن روز خبرنگار را به محضر تمامی اصحاب رسانه در استان لرستان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

امید است در پرتو عنایات الهی، همراهان رسانه‌ای مانند همیشه، خستگی‌ناپذیر در مسیر رسالت عظیم خود ثابت قدم باشند، ان‌شاءالله.

فرهاد زیویار
استاندار لرستان

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha