شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان

حوزه / مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی همدان، به تشریح اهداف طرح حامیم در دانشگاه و در جامعه پرداخت و گفت: شبکه‌سازی در بین فعالان فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در دانشگاه‌ها از مهم‌ترین اهداف این طرح است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت‌الاسلام رضا محمدی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی همدان، ظهر امروز در نشست خبری طرح «حامیم» با اشاره به اینکه این طرح مخفف حلقه‌های میانی و اشاره به «حم» در قرآن کریم دارد که در آن به دنبال توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، اجتماعی و سیاسی هستیم، اظهار داشت: طرح حامیم در راستای لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب نسبت به فعال شدن ظرفیت دانشگاه‌ها است.

وی افزود: همان طور که حضرت امام(ره) فرمودند دانشگاه مبدا تمام تحولات است، بنابراین در راستای تحقق این فرمایش رهبر کبیر انقلاب لازم است تا برای بصیرت‌افزایی و پاسخ به شبهات و مقابله با نقشه‌های دشمنان بر روی دانشجویان فعال در عرصه‌های اجتماعی، کنشگر و مطالبه‌گر سرمایه‌گذاری کنیم.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی همدان با تأکید بر اینکه اگر قشر دانشجو آگاه شود جامعه نیز در مسیر آگاهی و بیداری گام خواهد برداشت، اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت فعالان و کنشگران دانشجویی و دانشگاهی می‌توان انتظار داشت که جامعه نیز در زمان وقایع مختلف، ورود به‌هنگام، عالمانه و البته عاقلانه داشته باشد.

وی به تشریح اهداف این طرح در دانشگاه و جامعه پرداخت و خاطرنشان کرد: شبکه‌سازی فعالان فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در دانشگاه‌ها از مهم‌ترین اهداف این طرح است.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه هر جا به صورت منسجم فعالیت کردیم موفق بودیم و هر جا جزیره‌ای عمل شده از موفقیت دور بودیم، گفت: معتقدیم با بالا رفتن آگاهی دانشجویان و سطح تحلیل آنها در مورد مسائل مختلف، جامعه نیز به سمت تعالی پیش خواهد رفت و لذا طرح حامیم را به همین منظور اجرایی کرده‌ایم.

حجت الاسلام محمدی از گزینش ۱۹۷ دانشجو از دانشگاه‌های سراسر استان برای شرکت در طرح حامیم خبر داد و اظهار کرد: ۱۰ درصد از این افراد بعد از گذراندن دوره‌های مختلف آموزشی و بصیرتی، برای حضور در طرح حامیم کشوری از استان همدان معرفی خواهند شد.

وی با تأکید بر اینکه برای موفقیت در این عرصه نیازمند همراهی همه دستگاه‌ها و نهادهای متولی است، یادآور شد: متاسفانه برخی ارگان‌ها در استان همراهی لازم را نداشتند، در حالی که در سایر استان‌ها شاهد همکاری‌های لازم در ابعاد مختلف بوده‌ایم.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی همدان با تأکید بر اینکه جامعه دانشگاهی نه در محیط دانشگاه که در خارج از محیط دانشگاهی نیز باید نقش آفرین باشند، خاطرنشان کرد: انتظار از دانشجویان طرح حامیم این است که حلقه میانی بین اقشار مختلف جامعه و مسئولان در این زمینه باشند.

طرح حامیم به دنبال افزایش سطح آگاهی و استعدادیابی دانشجویان است

حجت‌الاسلام محسن فراهانی معاون نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا نیز در این نشست با بیان اینکه طرح حامیم در دو قسمت برگزار خواهد شد، یادآور شد: ۲۳ مردادماه زمان شروع طرح در همدان خواهد بود و تا ۲۷ مردادماه آموزش‌های لازم با حضور اساتید ارائه خواهد شد و سپس از ۲۷ مرداد تا اول شهریور طرح در مشهد مقدس ادامه خواهد داشت.

وی به تشریح دروس و سرفصل‌های این دوره پرداخت و گفت: طرح اندیشه سیاسی در قرآن، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، جریان‌شناسی سیاسی فرهنگی دانشجویی، جهاد تبیین، دشمن‌شناسی و بانوی تراز انقلاب از سرفصل‌های این دوره است.

معاون نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا، با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی و ورزشی و کارگاه‌های کاربردی نیز در کنار مباحث علمی در این دوره برگزار خواهد شد، اظهار کرد: طرح حامیم با افزایش سطح آگاهی دانشجویان در راستای استعدادیابی بین آنها نیز اثر گذار خواهد بود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha