پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ پژوهشگر حوزوی گفت: استحاله‌ فرهنگی به معنای توخالی کردن یک فرهنگ و تمدن اصیل بوده که بزرگترین آفت برای حیات طیبه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، حجت الاسلام عبدی پژوهشگر حوزوی روز گذشته در مراسم عزای حسینی که در مدرسه علمیه تخصصی ریحانه الرسول(س) جویبار و با حضور طلاب و عموم بانوان برگزار شد، ضمن اشاره به ویژگی‌های حیات طیبه که موجب آرامش زندگی‌ امروز است، اظهار داشت: زندگی امروز، با دور بودن از سبک صحیح که مطابق با فطرت بشری است، دچار سردرگمی و ناآرامی شده است.

فعال فرهنگی ضمن تأکید بر توجه به آموزه‌ها و الگوهای دینی در پیش گرفتن سبک و سیره زندگی متعادل و به دور از ناآرامی، گفت: معارف دینی، پاسخگوی همه نیازهای بشری است، لذا با الگوگیری از شخصیت‌هایی همچون اهل بیت(ع) می‌توان به حیات طیبه که توأم با آرامش است دست یافت.

وی به بیان آفت‌های چنین حیاتی پرداخت و افزود: بزرگترین آفت برای حیات طیبه، استحاله فرهنگی است که به معنای توخالی کردن یک فرهنگ و تمدن اصیل است، نمونه بارز آن، اندلس با پیشینه ۸۰۰ سال مسلمانی است که اتفاق افتاد.

پژوهشگر حوزوی ضمن تحلیل مسائل مربوط به نفوذ استعمار در جامعه اسلامی آندلس، یادآور شد: مسیحیان برای از بین بردن دین اسلام، از هر راهی حتی نظامی وارد شدند، اما نتوانستند به هدف خود برسند و در نهایت فهمیدند که تنها راه ضربه زدن و تهی کردن اعتقادات مردم مسلمان، به انحراف کشاندن زنان جامعه و برهنگی‌ آن‌ها است.

حجت الاسلام عبدی با اشاره به مسائل مبتلا به جامعه‌ امروز و تلاش دشمنان برای ضربه زدن به اساس دین و فرهنگ و اعتقادات مردم مسلمان، اظهار کرد: امروز دشمنان، با همراهی جریان نفوذ در کشور، می‌خواهند با آندلس سازی و ضربه زدن به پیکره اعتقادات مردم، به اهداف شوم خود برسند، بنابراین محوریت خانواده یعنی زن را مورد هدف خود قرار داده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت مسئله جهاد تبیین، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری جهاد تبیین را بر همه مردم تکلیف کردند تا هر کس در حد توان خود با بیان واقعیت‌ها و روشن کردن اذهان مردم، انگیزه شوم دشمن را برملا سازد، در این میان امر به معروف و نهی از منکر هم نقش به‌سزایی در اصلاح اعتقادات و رفتارهای نابهنجار جامعه خواهد داشت.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha