یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1102443
۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۴
سعدی

حوزه / تهیه‌کننده سریال «عشق کوفی» گفت: این مجموعه تاریخی - دینی تلاش می‌کند از زاویه دید جدیدی به عاشورا نگاه کند زیرا این ویژگی علاوه بر جذب مخاطب تأثیرگذاری بیشتر هم خواهد داشت.

سعید سعدی، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرگزاری حوزه، درباره سریال جدیدش «عشق کوفی» اظهار کرد: این مجموعه پیشتر قرار بود توسط گروهی دیگر و به تهیه‌کنندکی مجتبی فرآورده جلوی دوربین رود اما به دلیل عدم توافقات لازم با مؤسسه اوج آنها از ساخت پروژه کوفی کنار کشیدند. در ادامه اوج با ما مذاکره کرد و من نیز بعد از گفت‌وگو با فرآورده ساخت کار را پذیرفتم.

وی افزود: این پروژه سعی دارد از دریچه‌ای دیگر به عاشورا بنگرد. در این کار از تمام اهرم‌های لازم برای جذب مخاطب بهره برده شده تا داستانی گیرا روایت شود. همچنین برای غنای مفهومی این سریال از مشاوره حجت‌الاسلام والمسلمین کاشانی بهره برده‌ایم تا روایتی تازه از موضوع داشته باشیم.

این تهیه‌کننده تاکید کرد: موضوعات عاشورایی هیچگاه تکراری نمی‌شوند زیرا عاشورا همیشه در زندگی مردم جاری و ساری است. در حقیقت باید گفت تا زمانی که موضوع عدالت‌خواهی و مبارزه با ظلم وجود دارد درباره عاشورا می‌توان فیلم ساخت البته اثر عاشورایی تنها به کارهایی که در سطح به موضوع نگاه می‌کنند، خلاصه نمی‌شود بلکه قصه‌های معاصر هم دربرگیرنده مضامین عاشورایی هستند.

وی درباره برخی مشکلات پیش روی تولیدات عاشورایی گفت: برای اینکه در این حوزه بتوان حرف‌های تازه زد باید به هنرمندان بیشتر اعتماد کرد تا آنها زاویه نگاهی جدید را به موضوع باز کنند اما برخی مواقع این اتفاق رخ نمی‌دهد. برای مثال در سریال «عشق» کوفی ما با سخت گیری‌هایی از سوی تلویزیون مواجه شدیم به‌نحویکه نتوانستیم هفته پیش پخش داشته باشیم.

سعدی ادامه داد: درباره بازیگران سریال هم باید بگویم تمام تلاش خود را کردیم تا بهترین انتخاب‌ها را در این حوزه انجام دهیم البته با توجه به محدودیت‌هایی که در این راستا وجود دارد دستمان کمی بسته بود زیرا در شرایط فعلی بازیگران کمتر علاقه‌ای برای حضور در تلویزیون از خود نشان می‌دهند.

این تهیه کننده در پایان تصریح کرد: فیلم و سریالی که می‌خواهد به صورت مستقیم به موضوع عاشورا بپردازد باید دو اصل مهم را محور قرار دهد ابتدا اینکه گروه جلو و پشت دوربین از بهترین ها باشند دوم امکانات سخت‌افزای نیز در اختیار عوامل ساخت قرار گیرد تا پیامی که بیان می‌شود شکیل‌ترین شکل ممکن را داشته باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha