پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
روز خبرنگار

حوزه/ مدرس و پژوهشگر رسانه گفت: بی شک خبرنگاران متعهد و انقلابی نقش بسیار مهمی در تقویت جریان ایمان و امید در جامعه برعهده دارند.

دانیال بصیر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفدهم مرداد، روز خبرنگار اظهار داشت: امروزه خبرنگاران متعهد و انقلابی نقش مهمی در پیشبرد اهداف نظام و انقلاب اسلامی در زمینه جنگ شناختی دارند چرا که با بیان واقعیت ها و امیدآفرینی در جامعه در عین نقدهای سازنده می توانند به تقویت جریان ایمان و امید در کشور کمک کنند.

وی افزود: جهاد تبیین به معنای روایتگری درست و جلوگیری از تحریف است و این جهاد هرچند بر عهده همگان به خصوص مسئولان و نخبگان است اما طبعاً فعالان رسانه و خبرنگاران، وظیفه و نقش ویژه تری در این زمینه بر عهده دارند.

مدرس و پژوهشگر رسانه گفت: از سوی دیگر خبرنگاران به عنوان چشمان بینا و زبان گویای مردم، رسالت مهم دیگری برعهده دارند و آن هم مطالبه گری از مسئولان در راستای خدمت به مردم و حل مشکلات کشور است که در این رابطه بی شک توجه به مؤلفه هایی چون حریت، تعهد و صداقت خبرنگاران و البته صراحت آن ها بسیار حائز اهمیت است.

بصیر همچنین تأکید کرد: در دنیای کنونی که عصر ارتباطات، فناوری های ارتباطی و رقابت های رسانه ای نام گرفته، خبرنگاران متعهد می بایست ضمن توجه به ارزش ها و بایسته های جامعه اسلامی مبادرت به تهیه هنرمندانه خبر کرده و همراه با ذوق و جذابیت توأم با سرعت، خوراک رسانه ای خود را به مخاطبان ارائه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha