یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ نشست خبری سومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی در استان آذربایجان غربی

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از شرکت یک هزار و ۷۰۰ میهمان از کشورهای همسایه و داخل کشور در سومین اجلاس منطقه‌ای کنفرانس اسلامی به میزبانی ارومیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، عصر امروز در نشست خبری سومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی در ارومیه که در استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، گفت: یک هزار و ۷۰۰ میهمان از کشورهای همسایه و داخل کشور در سومین اجلاس منطقه‌ای کنفرانس اسلامی که ۱۸ مرداد در ارومیه برگزار می‌شود، حضور خواهند داشت.

وی ضمن تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه و قدردانی از استاندار آذربایجان برای میزبانی سومین اجلاس منطقه ای وحدت، اظهار کرد: ایران کشوری با ادیان و اقوام مختلف است که قرن‌های متمادی به صورت مسالمت آمیز در کنار هم زندگی کرده و الگوی مناسبی در این زمینه برای دیگر کشورهای اسلامی هستند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با ابراز مباهات برای حضور در کشوری که ادیان با هم به صورت مسالمت آمیز زندگی می‌کنند، افزود: آذربایجان غربی اقوام و ادیان مختلف را در خود جای داده و این افتخار بزرگی است.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری با اشاره به اینکه آذربایجان غربی ویژگی ملی زندگی مسالمت آمیز را به صورت استانی در خود جای داده، خاطرنشان کرد: این مایه افتخار استان بوده و در همین راستا مجمع تقریب بنا را بر این گذاشت که سومین اجلاس را در آذربایجان غربی برگزار کند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به حضور مهمانانی از کشورهای روسیه، گرجستان، ترکیه، عراق و سوریه در این اجلاس نیز اشاره کرده و افزود: برخی از مفتیان مختلف جهان نیز در این اجلاس شرکت داشته و شاهد برگزاری باشکوه این کنفرانس خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه اولویت با حضور کشورهای منطقه در این نشست و کنفرانس بوده، گفت: با برگزاری این اجلاس به دنبال توسعه روابط خود با کشورهای همسایه هستیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ۴ IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
    0 0
    هزینه این ۱۷۰۰ مهمان از کجا تامین شده و نتیجه اینکار چه ثمری برای مردم داشته است ؟
    • کدام؟ IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
      0 0
      در امنیت ناشی از تشتت قلوب هزینه های آنچنانی کنیم یا گرفتن چند جلسه جهت تالیف قلوب و تقریب افکار؟