یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ نشست خبری سومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی در استان آذربایجان غربی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: دین اسلام تمام مردم اعم از مسلمان و غیرمسلمان را به وحدت، صمیمیت، رحمت و دوستی دعوت کرده و این امر در روایات و آیات به‌صراحت بیان شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی عصر امروز در نشست خبری سومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی در ارومیه، افزود: باید مشترکات را مورد توجه قرار داده و از اختلافات دوری کنیم و در این میان موضوع توحید به‌عنوان اصل محوری باشد.

وی با اشاره به اینکه در قرآن کریم آمده که دشمن به‌ دنبال اختلاف و فتنه است، خاطرنشان کرد: باید از اختلاف دوری کنیم؛ اقدام مجمع تقریب در راستای برگزاری اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی نیز در همین زمینه بوده و حائز اهمیت و قابل تقدیر است.

دین اسلام تمام مردم را به وحدت دعوت کرده است

امام جمعه ارومیه در ادامه با بیان اینکه اثر این اجلاس‌ها برای سال‌های متمادی در اذهان مانده و برکات طولانی‌مدت خواهد داشت، افزود: ادیان و مذاهب در آذربایجان‌غربی از این اجلاس متنعم شده و اخوت و همدلی آن‌ها عمیق‌تر می‌شود.

وی در پایان با اعلام اینکه صمیمت و الفت در بین اقوام و مذاهب آذربایجان غربی ساری و جاری است، اضافه کرد: این استان رنگین کمان ادیان و مذاهب بوده و سالهاست مردم آذربایجان غربی برادرانه در کنار هم زندگی می کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha