یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
اجلاس مدیران

حوزه / جلسه تبیین برنامه‌های ۵ ساله مرکز مدیریت قم برای مدیران مدارس علمیه خواهران استان هرمزگان در اجلاس فصلی مدیران و معاونین آموزش حوزه‌ علمیه خواهران استان هرمزگان در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، خانم راضیه سلطان عباسی ندوشن، مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان در اجلاس فصلی مدیران و معاونین آموزش هرمزگان که با حضور مدیران و معاونین آموزش هرمزگان که صبح امروز در بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: هدف از این اجلاس، تبیین برنامه ۵ ساله در عرصه‌های مختلف تعلیم و تربیت، فرهنگی و پژوهش و ارائه اقدامات مدیران در چشم انداز برنامه ۱۴۰۲ و آموزش فعال است.

وی خاطرنشان کرد: برای ایجاد ارتقاء و زیر ساخت‌های فرهنگی، اساتید باید تقویت شوند، هدف اصلی این است که اساتید به عنوان مبلغه‌های متخصص فعالیت کنند.

برنامه‌های ۵ ساله مدارس علمیه خواهران استان هرمزگان تبیین شد

مدیر حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان، ادامه داد: این برنامه ۵ ساله دارای ۴ عرصه تعلیم و تربیت، پژوهش، فرهنگ و تعلیم، مدیریت و پشتیبانی (کادر سازی) می‌باشد که در زمینه کادر سازی ضعیف عمل شده است.

وی تصریح کرد: ویترین مدارس علمیه، محور و چرخ اصلی آن آموزش است که اگر در علمی قوی نباشیم هیچ کار اصولی نمی‌توان کرد.

عباسی ندوشن با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی‌های فرهنگی تنها در سطح مدرسه علمیه نباشد و در سطح استانی، ملی و فراملی نیز گسترش پیدا کند، گفت: محور برنامه‌ها در سطح فهم و اندیشه‌های اسلامی با تأکید بر عرصه‌ زن و خانواده است، در برنامه‌ فرهنگی افق ۱۴۱۴، بانوان جامعه اسلامی بانوان جهان اسلام و بانوانی که در آینده مسلمان می‌شوند پاسخگویشان باید طلاب باشند.

برنامه‌های ۵ ساله مدارس علمیه خواهران استان هرمزگان تبیین شد

وی اظهار کرد: یکی از اهداف این طرح فرهنگی، ارتقاء کمی و کیفی زیر ساخت‌های فرهنگی، تبلیغی است که دانش آموختگان، مدیران، کادر و اساتید در به‌سازی نظام توسعه و فرهنگ از مبلغه عمومی به سمت مبلغه تخصصی که بتوانند هم در عرصه میدانی هم در تبلیغ فضای مجازی کار کند، دسته‌بندی شده‌اند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان، با اشاره به اینکه از دیگر برنامه‌های فرهنگی این طرح، توانمندسازی علمی و مهارتی منابع انسانی، فرهنگی و تبلیغی است، یادآور شد: مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان یک دوره پودمانی با رصد اطلس فرهنگی هر مدرسه تا جغرافیای خود و همچنین کارگاه شبهه شناسی و پاسخ به شبهات را برای اساتید مدارس علمیه استان در نظر گرفته‌ است.

برنامه‌های ۵ ساله مدارس علمیه خواهران استان هرمزگان تبیین شد

در ادامه این جلسه خانم احمدی معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان، به تبیین برنامه طرح ۵ ساله در عرصه پژوهشی و استعدادهای برتر در عرصه‌های مختلف پرداخت.

برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با سامانه‌های آموزشی برای معاونین آموزش، سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان، تبیین برنامه آموزش فعال و تجربه‌نگاری مدیران، جلسه آموزش فن بیان در امر تبلیغ و برگزاری مراسم زیارت عاشورا و روضه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از دیگر برنامه‌های اجلاس فصلی مدیران و معاونین آموزش هرمزگان بود.

برنامه‌های ۵ ساله مدارس علمیه خواهران استان هرمزگان تبیین شد

آیین اختتامیه اجلاس فصلی مدیران و معاونین آموزشی مدارس علمیه خواهران استان هرمزگان با سخنرانی حجت الاسلام پولادی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) و اعطای گواهی حضور در کارگاه‌های تخصصی به مدیران و معاونین آموزشی و اهدای بسته فرهنگی به پایان رسید.

برنامه‌های ۵ ساله مدارس علمیه خواهران استان هرمزگان تبیین شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha