یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه اکثر خانم‌های جامعه با حیا هستند، گفت: آن‌هایی که گستاخانه با حجاب می‌جنگند، یعنی با قرآن، خدا، دین، شرف و حیا می‌جنگند، در مقابلشان جماعت ارزشمندی هستند که به تأسی از انبیاء و ائمه (ع) قیام کرده‌اند و مصداق آیه ۳۲ سوره حج هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی شب گذشته در تجمع انقلابی با عنوان «غیرت، عفت و معیشت» طلاب و روحانیون حوزه علمیه امیرالمؤمنین (ع) شهر تبریز که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز برگزار شد، گفت: تبریز شهر بزرگان، علما، پایتخت تشیّع، شهر علامه‌ها، شهر امامان جمعه شهدای محراب و تأثیرگذاران در فرهنگ و سیاست است.

وی ادامه داد: خداوند در آیه ۱۹ سوره نور می‌فرماید «إِنَّ الَّذِینَ یُحِبُّونَ أَنْ تَشِیعَ الْفَاحِشَةُ فِی الَّذِینَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ فِی الدُّنْیَا وَالْآخِرَةِ وَاللَّهُ یَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ»، یعنی (کسانی که دوست دارند که زشتکاری در میان آنان که ایمان آورده‌اند شیوع پیدا کند برای آنان در دنیا و آخرت عذابی پر درد خواهد بود و خداست که می‌داند و شما نمی‌دانید).

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: خداوند در آیه ۱۳۰ سوره بقره می‌فرماید «وَمَنْ یَرْغَبُ عَنْ مِلَّةِ إِبْرَاهِیمَ إِلَّا مَنْ سَفِهَ نَفْسَهُ وَلَقَدِ اصْطَفَیْنَاهُ فِی الدُّنْیَا وَإِنَّهُ فِی الْآخِرَةِ لَمِنَ الصَّالِحِینَ»، یعنی (چه کسی جز آنکه به سبک ‌مغزی گراید از آیین ابراهیم روی برمی‌تابد و ما او را در این دنیا برگزیدیم و البته در آخرت نیز از شایستگان خواهد بود).

امام جمعه قزوین تصریح کرد: عفاف اختصاص به بانوان ندارد، چرا که هم برای آقایان و هم برای بانوان است، همچنین عفاف اختصاصی به پوشش ندارد، یکی از شاخه‌های عفاف پوشش است که البته مهم‌ترین شاخه آن است، در گویش نیز باید عفیف باشیم و عفت کلام داشته باشیم، عفت بطن نیز حائز اهمیت است. چشم و گوش انسان نیز باید عفیف باشد، در همه جهات باید عفت را در نظر گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند مراقب باشیم دو قطبی‌سازی بین باحجاب و بی‌حجاب درست نکنیم، به‌خاطر اینکه خیلی از کسانی که بدحجاب هستند از روی ناآگاهی بدحجاب و یا بی‌حجاب‌اند، خیلی از آن‌ها در مجالس شب‌های احیا، عاشورا و تاسوعا شرکت می‌کنند و واقعاً به دین و مذهب علاقه‌مند هستند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: ما نباید این افراد را با افرادی یکی کنیم که قصد اشاعه فحشا دارند، برای اینکه هر چه دسته اول با دسته دوم یکی دیده شوند، دسته دوم یعنی اشاعه‌دهندگان فحشا خوشحال می‌شوند و قوت می‌گیرند،باید صف دسته دوم را که تمایل به اشاعه فحشا دارند جدا کنیم.

وی بیان کرد: اگر ما این تفکیک را قائل نشویم خیلی از کسانی که نمی‌دانند را وارد دسته اشاعه‌دهندگان فحشا می‌کنیم و جامعه را به سمت دو قطبی‌های خطرناک می‌کشانیم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: خداوند در آیه ۱۹ سوره نور از «یُحِبُّونَ أَنْ تَشِیعَ الْفَاحِشَةُ» سخن به میان آورده است، این‌ها کسانی هستند که خط قرمزها را زیر پا می‌گذارند، این‌ها می‌خواهند دیوار صیانت و حراست دینی ما را بکشند، بنابراین وقتی می‌بینیم که با انگیزه قلبی و با علاقه به حرمت‌شکنی به نفع دشمنان قسم خورده ما فعالیت می‌کنند، ما آنان را مثل دشمن می‌بینیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: خداوند می‌خواهد دو قطبی ما دو قطبی استکبار ستیزی باشد، خداوند در آیه ۸۲ سوره مائده می‌فرماید «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَالَّذِینَ أَشْرَکُوا وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ قَالُوا إِنَّا نَصَارَی ذَلِکَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّیسِینَ وَرُهْبَانًا وَأَنَّهُمْ لَا یَسْتَکْبِرُونَ»، یعنی (مسلماً یهودیان و کسانی را که شرک ورزیده‌اند دشمن‌ترین مردم نسبت به مؤمنان خواهی یافت و قطعاً کسانی را که گفتند ما نصرانی هستیم نزدیک‌ترین مردم در دوستی با مؤمنان خواهی یافت زیرا برخی از آنان دانشمندان و رهبانانی‌اند که تکبر نمی‌ورزند).

وی تصریح کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید یهودیان دشمنان مسلمانان بوده و مستکبر هستند، حتی خدا ما را راهنمایی می‌کند که خیل زیاد مسیحیان دنیا را مقابل خودمان نبینیم و بدانیم که آن‌ها به ما می‌پیوندند، در روایات هم داریم که حضرت عیسی (ع) پشت‌سر امام زمان (عج) به نماز اقتدا می‌کنند، یعنی در آخرالزمان مسیحیان به دین اسلام می‌گروند.

وی ادامه داد: خداوند در این آیه می‌فرماید یهودیان مقابل شما هستند، علی‌الخصوص یهودیان صهیونیستی، چرا که یهودیان مستکبرند، خداوند می‌فرماید این دو قطبی را یعنی دو قطبی مستکبران در مقابل مستضعفان را دریابید.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: خداوند در آیه ۵ سوره قصص می‌فرماید «وَنُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ»، یعنی (خواستیم بر کسانی که در آن سرزمین فرو دست‌ شده بودند منت نهیم و آنان را پیشوایان مردم گردانیم و ایشان را وارث زمین کنیم).

وی عنوان کرد: وقتی خداوند در این آیه فرموده «وَ نُرِیدُ»، یعنی باید اراده مردم به میدان آید، همین طور که در آیه ۲۵ سوره حدید فرمود انبیاء و کتاب‌های آسمانی را فرستادیم تا اینکه خود مردم قیام کنند، خداوند نشان می‌دهد که خودش هم با مستضعفان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: اگر یهودیان، مستکبران آمریکایی، مکاران انگلیسی و همکاران جرثومه‌های خبیث احساس کنند ما به‌جای اینکه لبه تیز حملاتمان را متوجه آن‌ها کنیم، حمله را به داخل کشور و به سمت یک گروه بدحجاب یا بی‌حجاب آورده‌ایم، خوشحال می‌شوند و برای ما بحران ایجاد می‌شود، دشمن این را می‌خواهد اما رهبر حکیم ما این را از ما نمی‌خواهند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی خاطرنشان کرد: رهبر حکیم انقلاب می‌خواهند بین کسانی که انگیزه و علاقه دارند که به فحشا و فساد دامن بزنند با آن‌هایی که از روی جهالت و نادانی در این عرصه هستند فاصله بیندازیم، هر چه شدت و حدت داریم نسبت به آن‌هایی که گستاخ هستند به کار بگیریم و نگذاریم بین مردم دو قطبی و مرز ایجاد شود.

وی تأکید کرد: آن اقلیت گستاخ همان‌هایی هستند که خداوند در آیه ۸ سوره صف فرموده «یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ»، یعنی (می‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند و حال آنکه خدا گر چه کافران را ناخوش افتد نور خود را کامل خواهد گردانید).

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: اکثر خانم‌های جامعه ما باحیا هستند، اگر هم بی‌حجابی و بدحجابی در برخی جاها وجود دارد به معنای اکثریت نیست، باید به این مسائل توجه داشت.

وی اظهار کرد: خداوند در آیه ۳۲ سوره حج می‌فرماید «ذَلِکَ وَمَنْ یُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِنْ تَقْوَی الْقُلُوبِ»، یعنی (این است برنامه‌های حج و حدود و مقرّرات خدا و هر کس شعائر خدا را بزرگ شمارد، بدون تردید این بزرگ شمردن ناشی از تقوای دل‌هاست)، آن‌هایی که گستاخانه با حجاب می‌جنگند، یعنی با قرآن، خدا، دین، شرف و حیا می‌جنگند، در مقابلشان جماعت ارزشمندی هستند که به تأسی از انبیاء و ائمه (ع) قیام کرده‌اند و مصداق آیه ۳۲ سوره حج هستند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha