شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خانم مهدوی منش

حوزه / معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: امروز دشمن به دنبال بی‌هویت کردن زن مسلمان تمدن ساز و تعقیب این هدف است که کارآمدی زنان در جامعه اسلامی را از بین ببرد، اولین برنامه‌اش نیز برای رسیدن به این هدف، بی‌عفت کردن و حجاب از سر برداشتن بانوان است که ان‌شاءالله با هوشیاری بانوان جامعه تیر آنها به خطا خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، خانم مهدوی منش معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان قزوین ظهر امروز در اجتماع خواهران مبلغه و فعال فرهنگی که در اهانت مجدد کشور سوئد به ساحت قرآن مجید در مسجد امام حسن عسگری (ع) برگزار شد، ضمن محکوم نمودن این اقدام رذیلانه و پَست، اظهار داشت: این حرکات و اقدامات قبلی برخی کشورهای غربی در اهانت به ساحت قرآن مجید نشان از ترس و وحشت این کشورها از نفوذ و گسترش دین مبین اسلام در جهان است.

مهدوی منش، به تشریح شخصیت ارزشمند حضرت زینب(س) پرداخت و عنوان کرد: نقش عظیمی که حضرت زینب(س) در ماجرای کربلا و روز عاشورا ایفا کردند، نقش تاریخ سازی بود.

استاد حوزه علمیه خواهران استان قزوین تصریح کرد: می‌توان گفت حضرت زینب(س) یک زن تمدن ساز، امام باور و امام یاور بود و ایشان نشان داد یک زن می‌تواند ظرفیت‌های وجودی فراوانی داشته باشد تا جاییکه نه تنها مسأله ساز نباشد، بلکه مساله گشا و حلال مسائل اجتماعی باشد.

وی تصریح کرد: حضرت زینب(س) الگوی حضور اجتماعی زن مسلمان است، ایشان بانوی صبر، استقامت و استواری است.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان قزوین اظهار کرد: عظمت ایشان به خاطر انتسابشان به امیرالمومنین(ع)، حسین بن علی(ع) و حسن بن علی(ع) نیست، چون نسبت‌ها هرگز نمی‌تواند چنین عظمتی را خلق کند و لذا ارزش و عظمت زینب کبری(س) به خاطر موضع و حرکت عظیم انسانی و اسلامی ایشان بر اساس تکلیف الهی است.

وی ادامه داد: حادثه اسارت حضرت زینب(س) نشان داد زن در حاشیه تاریخ نیست و در متن حوادث مهم تاریخی قرار دارد، حضرت زینب(س) نشان داد می‌توان حجب و عفاف زنانه را به عزت مجاهدانه و به یک جهاد بزرگ تبدیل کرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز دشمن به دنبال بی‌هویت کردن زن مسلمان تمدن ساز و تعقیب این هدف است که کارآمدی زنان در جامعه اسلامی را از بین ببرد، اولین برنامه‌اش نیز برای رسیدن به این هدف، بی‌عفت کردن و حجاب از سر برداشتن بانوان است که ان‌شاءالله با هوشیاری بانوان جامعه تیر آنها به خطا خواهد رفت.

دشمن به دنبال بی‌هویت کردن زن مسلمان تمدن ساز است

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha