پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
مدیر حوزه علمیه استان قزوین

 حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین بر باشکوه تر برگزار نمودن مراسم پیاده روی اربعین  حسینی تاکید کرد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی شب گذشته در جلسه هماهنگی برنامه های ستاد اربعین حسینی که در حج و زیارت استان قزوین برگزار شد، گفت: تلاش برای برگزاری هرچه بهتر راهپیمایی اربعین نیازمند برنامه ریزی است و ظرفیت سازی حضور اربعین حسینی باید دوچندان شده و افق نگاه به آیین اربعین حسینی وسیع تر شود.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: در این زمینه باید با هوشیاری و اهتمام جدی برنامه‌های اربعین حسینی را به صورت باشکوه و منظم برگزار کنیم و در راستای تحقق اهداف مورد نظر از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی عنوان کرد: اربعین شاید تنها تجمع و راهپیمایی در دنیا است که همه ادیان مسلمان، مسیحی، زرتشتی، یهودی و هر دینی که در دنیا وجود دارد در یک مسیر و زیر یک پرچم اربعین را گرامی می‌دارند که نشان از عنایات سید الشهدا است.

مدیر حوزه علمیه قزوین ادامه داد: امام حسین(ع) دستمایه انقلاب جهانی است و خون خواه واقعی ایشان کسی جز امام زمان(عج) نیست و در این مسیر کنگره عظیم اربعین نیز می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای داشته باشد.

وی اظهار کرد: زیارت اربعین امروز از جمله بزرگ‌ترین رویدادهای مکتب تشییع است که از امام حسن عسکری(ع) به ما به ارث رسیده ،چرا که ایشان فرمودند علائم مومن ۵ چیز است که یکی از آن‌ها زیارت اربعین است و به همین دلیل امروز شاهد حضور میلیونی عاشقان و ارادتمندان به اباعبدالله الحسین(ع) هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی ضمن محکومیت مجدد کشور سوئد به ساحت قرآن مجید بیان کرد: امسال با توجه به جسارتهای هدفمند دشمنان در خصوص مقدسات و قرآن کریم ظرفیت اربعین می تواند بستر و زمینه خوبی برای حرکت اعتراضی معنادار و تاثیرگزار در جهان بشریت باشد.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: این حرکت میلیونی می تواند تمام ظرفیت های جمعیتی را به یک مانور اعتراضی بزرگی تبدیل کند به نحوی که سازمان ملل را به عنوان نهاد بین الملل معطوف به خود کرده و آن را وادار به واکنش نماید.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین در ادامه با بیان اینکه موضوع جسارت و اهانت دشمنان به مقدسات هرگز نباید مغفول بماند تصریح کرد: پیشنهاد می شود در کنار همه فعالیت هایی که رو به جلو بوده و نوآوری خاصی دارد این مسئله هم مورد عنایت و توجه قرار بگیرد و واکنش مردم نسبت به این مسئله به گوش تمام جهانیان برسد و دشمن به عقب رانده شود.

وی در پایان گفت: با توجه به فضایی که دشمن در موضوع فرهنگ به ویژه حجاب و عفاف به وجود آورده است شایسته است کنشگری جدی اتفاق بیفتد از این رو یکی از مهمترین محیط هایی که تأثیرگذار است، پیاده روی اربعین است که امید می رود، آورده مثبتی را با خودبه همراه داشته باشد.

برنامه های مراسم اربعین حسینی باشکوه برگزار شود

انتهای پیام

برنامه های مراسم اربعین حسینی باشکوه برگزار شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha