دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1102634
۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷
احکام آرایش های نوظهور

حوزه/ جلسه آشنایی آرایشگران با احکام شرعی آرایش های نوظهور در محل اتاق اصناف برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، مریم جبلی نائینی، مدیر مدرسه علمیه خواهران خواهران فاطمة الزهرا(س) نایین در جلسه آشنایی آرایشگران با احکام شرعی آرایش های نوظهور به تبیین لزوم یادگیری فقه آرایشگری برای بانوان آرایشگر پرداخت و از آنها خواست با نصب احکام آرایش های نوظهور در محل کارشان، بانوان را با فقه آرایشگری آشنا کنند.

مدیر مدرسه علمیه خواهران خواهران فاطمه الزهرا(س) نایین در ادامه با بررسی نظرات مراجع عظام تقلید به بیان احکام اکستنشن مژه، تتوی ابرو و کاشت ناخن پرداخت.

وی با توجه به رواج کاشت ناخن در بین بانوان خصوصا قشر جوان با تکیه بر روایات به بیان آسیب‌هایی که کاشت ناخن به سلامت دین و دنیای فرد وارد می کند اشاره کرد.

جبلی بیماری های قارچی و باکتریایی، عدم امکان جذب ویتامین D، افزایش احتمال بروز سرطان ریه و پوست در اثر انتشار گاز ناشی از مواد شیمیایی استفاده شده در کاشت ناخن و افزایش حساسیت های پوستی را از مضرات کاشت ناخن عنوان کرد.

وی به بطلان عبادات در اثر بطلان وضو و غسل با ناخن کاشته اشاره کرده و با اشاره به روایتی از امام رضا علیه السلام که می فرماید: آمیزش پس از آمیزش بی آنکه میان آنها غسلی صورت گرفته باشد، دیوانگی فرزند را به دنبال می آورد. به تهدیداتی که کانون خانواده را مورد هجوم قرار می دهد اشاره کرد.

جبلی در ادامه ضمن توصیه آرایشگران به رعایت احکام شرعی در آرایشگاه ها، از آنها خواست آخرت خود را با درخواست‌های غیر شرعی مراجعه کنندگان تباه نکرده و با بیان احکام مربوطه آنها را متقاعد نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha