یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حاجتی

حوزه / امام جمعه موقت اهواز، با تأکید براینکه مشکلات و نواقصی داریم، اما مطمئنا از این چالش‌ها عبور خواهیم کرد، گفت: از امر به معروف و نهی از منکر نباید هراس داشت، در ابتدا باید این فریضه را بر مسئولان اجرایی کرد و با مسئولی که ترک فعل می‌کند برخورد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت‌الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی امام جمعه موقت اهواز امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه اهواز در مصلی امام خمینی(ره)، با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: بهترین توصیه‌ای که می‌توان به یک مسلمان و مؤمن داشت، رعایت تقوای الهی است.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین موهبت الهی برای بندگان تقوای الهی است، خاطرنشان کرد: اگر کسی حال تقوا داشت، نظر کرده است، مهم‌ترین سفارش الهی در قرآن کریم و حجج الهی و مهم‌ترین رکن ایمان الهی، "تقوای الهی" است.

امام جمعه موقت اهواز، با اشاره به آیه ۲ سوره طلاق مبنی براینکه "وَمَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا"؛ (و هر کس خدا ترس و پرهیزکار شود خدا راه بیرون شدن را بر او می‌گشاید)، عنوان کرد: کسی که اهل تقوا باشد، خداند متعال از هر مشکل و گره‌ای، راه برون رفتی برای او قرار می‌دهد و برای او رزق و روزی قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجتی، یاد قیامت و مرگ را یکی از بهترین ابزار برای برخورداری از تقوا معرفی کرد و یادآور شد: این دنیا با شادی و شیرینی، ناراحتی و تلخی تمام شدنی است اما ای کاش یک عمل صالح، دفاع از ولایت فقیه در کارنامه ما باشد.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران در عصر کنونی تجلی دهنده ملتی با تقوا است، خاطرنشان کرد: هیچگاه در طول تاریخ حتی در صدر اسلام، دین مبین اسلام به میزان کنونی برجسته و همگانی نبود، در عصر امام راحل و رهبر معظم انقلاب، پرچم شیعه به واسطه دستورهای ائمه اطهار(ع) و جانفشانی شیعیان به اهتزاز درآمده است.

امام جمعه موقت اهواز، با تأکید براینکه مشکلات و نواقصی داریم، اما مطمئنا از این چالش‌ها عبور خواهیم کرد، ادامه داد: از امر به معروف و نهی از منکر نباید هراس داشت، در ابتدا باید این فریضه را بر مسئولان اجرایی کرد و با مسئولی که ترک فعل می‌کند برخورد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجتی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال تعطیلی عزاداری بر اباعبدالله الحسین(ع) در ایران اسلامی بود، اظهار کرد: عزاداری برای حضرت نه تنها در ایران اسلامی بلکه در کشورهای اروپایی و آمریکا باشکوه برگزار شد، بنابراین امروز روز نا امیدی و نابودی دشمن است.

امام جمعه موقت اهواز تأکید کرد: با امام(ره) و امام خامنه‌ای عهد می‌بندیم تا آخرین نفس و قطره خون تا ظهور حضرت مهدی(عج) در سنگر نظام مقدس اسلامی و دفاع از ولایت فقیه خواهیم ایستاد و ملت ایران با مشت محکم بر سینه تمامی دشمنان خواهد زد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha