شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تجلیل

حوزه / امام جمعه یاسوج در مراسم تجلیل از خبرنگاران با اشاره به اینکه زبان خبر باید منصفانه و امیدوارانه و در عین حال مطالبه‌گر باشد، گفت: وظیفه شما خبرنگاران است که در این هجمه‌های خبری دشمن، خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را برای مردم تبیین کنید.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، بعد از ظهر امروز نشست مشترک ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد و ستاد نماز جمعه یاسوج، با موضوع تجلیل از اصحاب رسانه در دفتر نماینده ولی فقیه در این استان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست ضمن تبریک روز خبرنگار، اظهار داشت: خبرنگاری شغل مقدس، اثرگذار و حیاتی در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است.

وی با بیان اینکه مردم بر اساس اطلاعات و اخباری که به آنها می‌رسد، تصمیم گرفته و موضع‌گیری می‌کنند، اضافه کرد: گاهی اوقات می‌بینیم یک خبر موثق جامعه را متحول می‌کند و عکس آن، خبری اشتباه و کذب جامعه را به سمت بحران، مشکلات و درگیری می‌کشاند و باعث سقوط جامعه می‌شود.

امام جمعه یاسوج، با اشاره به اینکه خبر صحیح، حکیمانه و منصفانه جامعه را به سمت و سوی صحیح می‌برد، اظهار کرد: گاهی اوقات خبرهای صحیح به افکار عمومی مخابره نمی‌شود و مردم آگاه نشده‌اند و تاریخ عوض شد، مانند جریان غدیر که اگر دقیق، با حساسیت و شایسته به مردم ابلاغ می‌شد ما امروز گرفتار این همه جهالت و بدبختی و حکومت جباران، استکبار و استعمارگران نبودیم، چرا که خبرنگاران خائنانه برخورد کردند و رسالت خود را به خوبی انجام ندادند.

وی خاطرنشان کرد: در مسئله انقلاب اسلامی قبل از انقلاب نیز همین‌گونه بود، خبرگزاری‌های مومن، متعهد و شایسته در میدان بودند و خبرها را به درستی مخابره کردند و همین باعث شد تا آن رژیم منحوس پهلوی که ملت ما را زیر چکمه‌های استعمارگران تاریخ قرار داده بود، سرنگون شود.

ملت ایران به برکت نظام جمهوری اسلامی در اوج عزت، شرافت و قدرت هستند

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی با اراده ملت و با افتخار تمام، سربلندی و عزت را برای کشور و ملت خود ایجاد کرده، یادآور شد: عده‌ای خائنانه در تلاشند انقلاب اسلامی را بد جلوه دهند که پشت این قلم‌ها و خبرها استعمارگران، استثمارگران، آمریکا و انگلیس حضور دارند، اما به برکت نظام جمهوری اسلامی ما در اوج عزت، شرافت و قدرت هستیم و همه هزینه‌هایی که دشمن می‌کند به این دلیل است که نمی‌تواند این اوج عزت و شرافت را تحمل کند.

امام جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: در استان ما نیز به برکت انقلاب اسلامی، خدمات ارزشمندی ارائه شده و حتی در دورترین نقاط این استان خدمات قابل قبولی آن هم در شرایطی که اکثراً کوهستانی و صعب‌العبور است ارائه شده است.

وی با تأکید بر اینکه نقد و انتقاد حکیمانه، دلسوزانه، عاقلانه و منصفانه باید در جامعه وجود داشته باشد، گفت: ادبیات خبر و نقد نیز باید منصفانه و عاقلانه باشد و دنبال بازی کردن با افکار عمومی نباشیم و خبر را به‌صورت یک کلاغ و چهل کلاغ در نیاوریم.

وی تصریح کرد: گاهی خبر را باید فورا اعلام کنیم، گاهی برای رسیدن به صحت خبر باید تأمل کنیم تا آبروی افراد و آرامش مردم و جامعه را در نظر بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، بیان کرد: در خبرها باید مسئله امید به مردم را نیز در نظر بگیریم و خدمات را به مردم الهام کنیم و همیشه دنبال نیمه خالی لیوان نباشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با بیان اینکه زبان خبر باید منصفانه و امیدوارانه و در عین حال مطالبه‌گر نیز باشد، خاطرنشان کرد: باید هم خدمات انقلاب اسلامی را برای مردم روشنگری کنیم و هم ظرفیت‌هایی را که ممکن است به فعلیت نرسیده باشد را مطالبه کنیم.

تحلیل خبر به خوبی و درست انجام شود و خام‌فروشی نکنیم

وی در ادامه با بیان اینکه خبرنگاران چشم بیدار مردم، مسئولین و حاکمیت هستند و باید حساسیت اخبار به خوبی حفظ شود. اظهار کرد: خبرنگاران باید مطالبات مردمی را مدنظر داشته باشند و پیگیر آنها شوند، تحلیل خبر نیز باید به خوبی و درست انجام شود و خام‌فروشی نکنیم.

وی تصریح کرد: خبرنگار باید دقیق، نکته‌سنج و عاقل باشد و از به کار بردن کلمات ناهنجار بپرهیزد.

وی به دغدغه‌مندی خبرنگاران اشاره کرد و یادآور شد: از مسئولین ذیربط خواهشمندیم مسائل معیشتی، مسکن و ازدواج خبرنگار را مدنظر قرار دهند و تا حد امکان با آنها همکاری لازم صورت بگیرد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha