شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سیدموسی محمودی

حوزه/ مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: از مهم‌ترین وظایفی که خبرنگاران در این اوضاع باید همواره بر آن اتفاق نظر داشته باشند، تلاش برای ایجاد وحدت و تقریب بیشتر در بین مذاهب اسلامی است، رسانه‌ها می‌توانند با کارکرد واقعی و محتواسازی، زمینه را برای تحکیم بیشتر وحدت در کشور مهیا سازند.

حجت الاسلام سیدموسی محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کردستان ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: حرفه نویسندگی، ثبت وقایع و خبرنگاری را می‌توان یکی از کارهای بسیار قدیمی دانست که تاریخ بلند نگارش، شاهدی بر این مدعاست.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: کسانی که در وادی خبر و قلم فعال هستند، به نوعی باید احساس مسئولیت کنند و خود را در قبال جامعه و مردم و به‌ویژه مطالبات آن‌ها مسئول بدانند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه خبرنگاران پل ارتباطی مردم و حکومت هستند، تصریح کرد: خبرنگار باید دقت کند که واقعیات را بیان نماید و از هرگونه بزرگنمایی و کوچک نمایی به شدت پرهیز کند.

حجت الاسلام محمودی، به برخی از آفت‌های حوزه رسانه و خبر اشاره کرد و یادآور شد: خبرنگاری موفق و کارنامه درخشانی دارد که به هیچ جناح و طیفی وابسته نباشد و قلمش در راستای روشنگری و مطالبات انقلابی و مردمی هزینه شود.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار ادامه داد: زمانی که یک رسانه برای تأمین نیازهای روزانه خود همانند چاپ و انتشار، پرداخت حقوق پرسنل و دیگر هزینه‌ها دست به گریبان است، بی‌شک آن رسانه نمی‌تواند در انجام رسالت خود موفق باشد.

وی خاطرنشان کرد: خبرنگار باید برای حفظ شأن کار خویش وامدار جناح‌ها و گروه‌های سیاسی نباشد و نسبت به استقلال قلم خود تعهد داشته باشد.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار اظهار کرد: از مهم‌ترین وظایفی که خبرنگاران در این اوضاع باید همواره بر آن اتفاق نظر داشته باشند، تلاش برای ایجاد وحدت و تقریب بیشتر در بین مذاهب اسلامی است، رسانه‌ها می‌توانند با کارکرد واقعی و محتواسازی، زمینه را برای تحکیم بیشتر وحدت در کشور مهیا سازند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha