شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیرکل کمیته امداد فارس

حوزه/ مدیرکل کمیته امداد فارس از دریافت ۵۲ میلیارد تومان زکات در فارس خبرداد و گفت: دریافت زکات در چهار ماه سال گذشته ۲۷ میلیارد تومان بوده که امسال به ۵۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز مرتضی موصلی پیش از ظهر امروز در نشست رسانه ای با اصحاب رسانه که به مناسبت روز خبرنگار در سالن جلسات کمیته امداد فارس، برگزار شد، با اشاره به ارائه گزارش فعالیت کمیته امداد در سال گذشته در عرصه خدمت، اظهار کرد: نهاد کمیته امداد از سر عنایت مقام معظم رهبری رویکرد خدمت گذاری و توانمند سازی استقرار پیدا کرده است.

وی در ادامه با تصریح اینکه توانمند سازی اقتصادی یکی از الگوهای کمیته امداد بوده است، اضافه کرد: توانمند سازی اجتماعی و فرهنگی از دیگر الگوهای مجموعه است، در استان فارس افتخار خدمت رسانی به ۱۷۴ هزار نفر خانوار داریم که از این تعداد ۱۶۴ خانوار معیشت بگیر هستند تلاش بر این است که توانمند سازی اقتصادی با محوریت اشتغال، توانمند سازی فکری و فرهنگی و توانمند سازی اجتماعی مهمترین رویکرد مجموعه به ارتقا سطح خدمت گذاری است.

مدیرکل کمیته امداد فارس عنوان کرد: توسعه سهم و نقش مردم در پیشبرد اهداف کمیته امداد است، این سیاست دستاوردهای ارزنده ای را داشته است، از این رو ۳۶۵ مرکز نیکوکاری را با ظرفیت مردمی ایجاد کرده اسم.

وی با بیان اینکه یکی از دیگر از جهت گیری ها خروج از تصدی گری های غیر ضرور است، یادآور شد: حسب تاکیدات دولت و نخبگان جامعه یکی از ضرورت ها اشتغال و توسعه فعالیت های اقتصادی است، جامعه هدف ما نیز ظرفیت های مطلوبی دارند، ذکر منابع مورد نیاز آنان تامین شوند می توانند موفق شوند در سال گذشته با عنایت دولت و مجلس ۲۵ هزار میلیارد تومان از تبصره ۱۶ به کمیته امداد اختصاص یافت، در سال گذشته تقریبا صددرصد یعنی ۹۷ و دو دهم درصد منابع اشتغال نیازمندان اختصاص یافت.

موصلی گفت: توسعه زنجیره ارزش دنبال می شود، در کنار مباحث مربوط به اشتغال مباحث فرهنگی از اهمیت بالایی برخوردار است، افتخار خدمت به ۴۹ هزار دانش آموز حدود ۴ هزار دانشجو را داریم، تلاش بر این است در خصوص ارتقا فرهنگی نقش آفرین باشیم.

وی افزود: بیش از ۷۰۰ نخبه علمی تحصیلی، فرهنگی و ورزشی داریم که در سطح ملّی فعالیت می کنند، در حوزه اجتماعی نیز برنامه های مطلوبی داریم در سال گذشته صد درصد جهیزیه مورد هدف را تامین کردیم، امسال نیز در ۴ ماه اول هزار و ۷۰۰ جهیزیه را تامین کردیم.

مدیرکل کمیته امداد فارس بیان کرد: بیش از ۷ هزار سرپرست زن خانواده از ظرفیت بیمه تأمین اجتماعی استفاده می کنند، در خصوص مسکن نیز باید گفت که یکی از مهمترین چالش ها است حدود ۱۷ هزار خانواده مستاجر هستند حدود ۱۰ درصد خانواده ها صاحب مسکن نیستند علاوه بر همه تلاش ها به ویژه در شهر ها با یک عقب افتادگی رو به رو هستیم سال گذشته دو هزار ۱۷۲ مسکن را مورد بهره برداری قرار داده ایم.

وی خاطرنشان کرد: امسال بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ واحد علاوه بر مسکن ملی را آغاز کردیم و ۳ هزار و ۴۰۰ واحد نیز تخصیص پروژه شده است، مجموعا حدود ۵ هزار و ۷۰۰ واحد را هدف‌گذاری کردیم که کار مسکن آنان آغاز شود.

موصلی تأکید کرد: علی رغم اینکه با مشکلات اقتصادی رو به رو هستیم و شاید انتظار این است که عنایت نیکوکاران کاهش پیدا کند اما با فرهنگ غنی استان فارس و احساس مسئولیت آنان در ۴ ماهه نخست امسال رشد ۸۶ درصدی از نیکوکاران را شاهد بودیم که از این میزان رشدی که مراکز نیکوکاران داشتند ۱۲۳ درصد بوده است.

مدیرکل کمیته امداد فارس اظهار داشت: در موضوع صدقات رشد ۴۸ درصدی ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان سال گذشته ۱۷ میلیارد ۴ ماهه نخست، در فصل اکرام ایتام در چهار ماهه نخست سال گذشته ۱۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اکنون به ۸۲ میلیارد تومان، زکات در چهار ماه سال گذشته ۲۷ میلیارد تومان به ۵۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha