شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان قزوین در جمع اهالی روستای پیریوسفیان گفت: زکاتی که شما می‌دهید موانع را برطرف می‌کند و باعث نزول رحمت خدا می‌شود، امیدواریم به برکت دعاهای شما مملکت و جامعه ما از خشکسالی نجات پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی ظهر امروز در جمع مردم روستای پیریوسفیان، اظهار داشت: در زیارت ائمه(ع) همواره می‌خوانیم «اشهد انّک قد اقمت الصّلاه و آتیت الزّکات و امرت بالمعروف و نهیت عن المنکر».

وی افزود: آوازه روستای پیر یوسفیان همه جا رسیده و همت، پیشگامی و جدی بودن اهالی محترم این روستا در پرداخت زکات معروف است.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: ما خدمت شما رسیده‌ایم که هم تقبل‌الله بگوییم و هم به شما سلام عرض کنیم، این دستور خداست، خداوند در آیه ۱۰۳ سوره توبه می‌فرماید «خُذْ مِنْ أَمْوَالِهِمْ صَدَقَةً تُطَهِّرُهُمْ وَتُزَکِّیهِمْ بِهَا وَصَلِّ عَلَیْهِمْ إِنَّ صَلَاتَکَ سَکَنٌ لَهُمْ وَاللَّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ»، یعنی از اموال آنان صدقه‌ای بگیر تا به وسیله آن پاک و پاکیزه‌شان سازی و برایشان دعا کن زیرا دعای تو برای آنان آرامشی است و خدا شنوای داناست).

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: خداوند در این آیه به پیامبر(ص) می‌فرماید زکات را از اموال مردم بگیر، وقتی زکات را از آن‌ها می‌گیری مالشان پاک می‌شود، زکات مانند هرس بوته انگور است، وقتی درست بوته انگور را هرس کنیم به لحاظ کیفیت و کمیت بار مرغوب می‌دهد، در باب زکات نیز همین‌طور است، اموال ما مانند بوته انگور هستند، وقتی زکاتش را می‌دهیم گویا آن را هرس می‌کنیم و باعث رشد آن می‌شویم.

وی خاطرنشان کرد: خداوند فرمود از اموال مردم صدقه بگیرید که پاک و تصفیه شوند و مالشان هرس شود، سپس فرمود بر آن‌ها درود بفرست، پیغمبر(ص) و کسانی که وظیفه دارید سلام پیامبر و خدا را به مردم برسانید، سلام شما دل‌های مردم را آرام می‌کند و معنویت را در دل‌های آنان می‌نشاند.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: الحمدلله در استان ما هر سال مردم برای پرداخت زکات جدی‌تر به میدان می‌آیند، یک زمانی در استان قزوین ۹۰۰ میلیون تومان زکات جمع می‌شد، اما امسال شاهد بودیم تاکنون ۲۳ میلیارد تومان زکات جمع‌آوری شده و قطعاً در هفته‌های آتی بیش از این خواهد شد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: آن‌هایی که زکات می‌دهند خودشان هم متوجه حال خوبشان می‌شوند و مالشان برکت پیدا می‌کند، دلیل این حال خوب این است که طرف این معامله خداست و خدا خوش‌معامله است.

وی یادآور شد: خداوند در آیه ۱۱۱ سوره توبه می‌فرماید «إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَی مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ»، یعنی در حقیقت ‌خدا از مؤمنان جان و مالشان را به بهای اینکه بهشت برای آنان باشد خریده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: خداوند در این آیه فرموده من خودم مال را به شما داده‌ام، اگر همین را به خودم بازگردانید، من آن را به بهترین وجه از شما خریداری می‌کنم؛ تجربه فراوان به ما ثابت کرده آن‌هایی که از روی دنیاطلبی و دنیاپرستی به واجبات وجوهاتی خود عمل نمی‌کنند، یعنی خمس و زکات مال خود را پرداخت نمی‌کنند یا حواسشان به فقرای اطراف خود اعم از اقوام و همسایگان نیست، اموالشان برکت ندارد، اما کسانی که حواسشان به این مسائل هست، خدا چندین برابر به اموال آن‌ها برکت مضاعف می‌دهد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: خداوند در آیه ۲۴ سوره ابراهیم می‌فرماید «أَلَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرَةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاءِ»، یعنی آیا ندیدی خدا چگونه مثل زده سخنی پاک که مانند درختی پاک است که ریشه‌اش استوار و شاخه‌اش در آسمان است).

وی بیان کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید ریشه یک درخت خوب در عمق زمین نفوذ می‌کند و شاخ و برگش به آسمان می‌رود و شروع به باردهی می‌کند و بابرکت بار می‌دهد، همچنین خداوند مثال می‌زند و می‌فرماید هر دانه‌ای که می‌کارید هفت خوشه می‌شود و هر خوشه صد دانه می‌شود، زکات مانند این دانه است، وقتی پرداخت شود همه زندگی انسان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: شما به این سخنان و وعده‌های خدا عمل کرده‌اید و بی‌شک برکات آن را در زندگی‌تان دیده‌اید، ما هم آمده‌ایم به شما سلام عرض کنیم و برایتان دعا کنیم که خدا به اموال شما برکت بدهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: این زکاتی که شما می‌دهید موانع را برطرف می‌کند و باعث نزول رحمت خدا می‌شود، امیدواریم به برکت دعاهای شما مملکت و جامعه ما از خشکسالی نجات پیدا کند.

وی تصریح کرد: همایش زکات در سال‌های گذشته در شیداصفهان برگزار می‌شد، امسال محل شما برای برگزاری این همایش انتخاب شده، چرا که افراد این روستا بسیار پای‌کار زکات هستند، این همایش‌ها برگزار می‌شود تا بیشتر از خدای متعال طلب مهر و رحمتش را داشته باشیم.

با پرداخت زکات موانع برطرف و شاهد نزول رحمت الهی خواهیم بود

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha