شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
یب

حوزه / مسئول کانون خدمات رضوی شهرستان آران و بیدگل به نقش خبرنگاران در تنویر افکار عمومی جامعه اشاره کرد و گفت: هجرت تمدن ساز و تاریخی علی ابن موسی الرضا(ع) از مدینه تا مرو و مناظرات ایشان، بیانگر یک رسانه فاخر و ارزشمند بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، شب گذشته، مراسمی به مناسبت روز خبرنگار مراسم تجلیل از خبرنگاران رضوی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در سالن اجتماعات آموزش و پرورش آران و بیدگل برگزار شد.

مسئول کانون خدمات رضوی شهرستان آران و بیدگل در این مراسم به نقش خبرنگاران در تنویر افکار عمومی جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: هجرت تمدن ساز و تاریخی علی ابن موسی الرضا(ع) از مدینه تا مرو و مناظرات ایشان بیانگر یک رسانه فاخر و ارزشمند بود.

آذرباد به نقش خبرنگاران رضوی در ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) و خدمت رضوی در منطقه کاشان اشاره کرد و گفت: اساس خدمت رضوی خدمت صادقانه و بی‌منت از مسیر مردم به خود مردم و پیاده سازی سنت اهل بیت(ع) در جامعه می‌باشد.

مسئول کانون خدمات رضوی شهرستان آران و بیدگل ضمن تشریح فعالیت‌های دو ساله این کانون که زیر نظر دبیرخانه استان اصفهان فعالیت می‌کند، اظهار کرد: در حال حاضر کانون خدمت رضوی این شهرستان با ۲۰۰ خادمیار مرد و زن و ۳۸ نفر یاور رسمی آستان قدس در حال خدمت رسانی به مردم می‌باشد.

وی با بیان اینکه ۱۰ کانون عمومی خدمت رضوی در سطح شهرستان آران و بیدگل در حال فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: کانون‌های امام رضا(ع) عباس آباد، معین الضعفا مسکن مهر، غریب الغربا دروازه، انیس النفوس ده نو، شمس الشموس امامزاده هاشم، ثامن الحجج بلوار امام خمینی(ره)، ثامن الائمه قاسمیه شهید مظهری، عالم آل محمدبلوار آیت الله عاملی، ضامن آهو ولی عصر، سلطان طوس بلوارالماسی و کانون امام رئوف سفیدشهر در حال خدمت رسانی به مردم می‌باشند.

مسئول کانون خدمات رضوی شهرستان آران و بیدگل با بیان اینکه در حوزه فعالیت‌های گروهی، خادمیاران همه جا از جمله جشن‌های خیابانی، مناسبت‌های ملی و مذهبی، هر چهارشنبه صبح در مدارس در کنار مردم حضور داشته و دارند، گفت: طی دو سال اخیر توزیع ۴ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم گوشت گرم، ۷۸ هزار پرس غذای خانگی، ۶۲ هزار بسته نان، ۴ هزار و ۳۴۹ بسته ارزاق و گره گشایی و رفع نیازهای مالی مردم با طرح «آقاحساب کردند» از خدمات حمایتی کانون رضوی آران و بیدگل بوده است.

آذرباد به اعزام۲۰ نفر به مشهدمقدس، کمک ۱۲۵ میلیون تومانی همراه با تیم جهادی خادمیاران به زلزله زدگان خوی طی دو سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری دوره آموزشی خانواده به منظور آشنایی زوج‌های جوان با مهارت‌های زندگی و تشویق به فرزندآوری از دیگر خدمات این کانون است.

سیدمصطفی دولت آبادی خبرنگار خبرگزاری حوزه در منطقه کاشان نیز در این نشست ضمن تقدیر از خدمات ارزشمند کانون خدمات رضوی شهرستان آران و بیدگل، بر لزوم ارتباط بیشتر این کانون با رسانه‌ها به منظور تبیین فرهنگ اهل بیت(ع)، ارزش‌های دینی، دستاوردهای نظام اسلامی ایران و اجرای برنامه‌های اولویت دار تأکید کرد و گفت: شایسته است بر اساس تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری با کمک مشاورین دینی و حوزوی، جوان سازی و فرزندآوری در اولویت برنامه‌های این کانون قرار گیرد.

وی همچنین با تأکید بر رفع آسیب‌های اجتماعی و ترویج فرهنگ ازدواج آسان در جامعه با استفاده از ظرفیت‌های موجود، یادآور شد: قطعا باعث خوشحالی علی بن موسی الرضا(ع) خواهد بود که اگر برنامه‌هایی برای جلوگیری از بالا رفتن سن ازدواج جوانان، کاهش آمار طلاق و ترویج فرهنگ ازدواج آسان با کمک خادمیاران و مشارکت خیرین منطقه اجرا شود.

خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، خواستار حفظ فرهنگ دینی و سنتی آران و بیدگل شد و خاطرنشان کرد: شهرستانی که عزاداری‌های محرم آن زبان زد خاص وعام است و رتبه اول ایثارگری را در سطح کشور کسب کرده، نصب اِلمان‌های ورودی این شهر نیز باید متناسب با فرهنگ این شهر باشد.

در پایان به مناسبت روز خبرنگار از خبرنگاران تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha